Med težavami, s katerimi se srečujejo potrošniki, so telekomunikacijske storitve v zadnjih nekaj letih med najbolj perečimi. Te storitve so kompleksne in zahtevajo dobršno stopnjo razumevanja, potrošniki pa pred sklenitvijo pogosto ne dobijo dovolj informacij oz. jih ne dobijo pravočasno.

zoom Preverite rezultate ocenjevanja: Sklepanje pogodb pri mobilnih operaterjih

Kot potrošniška organizacija bi pričakovali, da ob sklepanju pogodbe uslužbenci posebej pazijo na to, da potrošnikom razložijo posebnosti naročniškega razmerja, jih morebiti opozorijo na najbolj pogoste težave in jim skušajo priporočiti takšen paket storitev, ki bo kar najbolje zadovoljeval njihove potrebe. A rezultati ocenjevanja kažejo, da to ne drži. Ob obisku osmih poslovalnic štirih največjih operaterjev mobilne telefonije, kjer so sklenili naročniško razmerje, niti v eni niso pred podpisom potrošniku predstavili splošnih pogojev poslovanja, v njih izpostavili kakšne posebnosti in omogočili vpogleda v celotni cenik storitev, ki se tičejo naročniškega paketa. Tabele in konkretne ugotovitve so objavljene na www.potrošnikovZOOM.si – v celoti dostopni brezplačno.

Primerjalno ocenjevanje sklepanja naročniškega razmerja za mobilno telefonijo pri slovenskih operaterjih je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si. Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Obiskali so osem poslovalnic štirih največjih operarjev mobilne telefonije. "Svetovalci (in svetovalke) so bili večinoma prijazni in dovolj zgovorni, edina večja negativna izjema je bil eden od Telekomovih svetovalcev, pri katerem se nam je zdelo, da ni preveč vesel, da smo ga zmotili, njegovi odgovori so bili odrezavi, težko ga je bilo razumeti, sam od sebe ni izdal prav veliko informacij. Pri A1 pa je svetovalka rabila daleč največ časa, a predvsem zato, ker nas ni znala natančno usmerjati in smo se vedno znova vračali na iste teme, saj ni bila dovolj prepričljiva z odgovori, občasno se nam je zdelo, da niti ni povsem prepričana, ali ima prav. Daleč najhitreje smo naročniško pogodbo sklenili pri T-2," je predstavil nakupno izkušnjo Boštjan Okorn in dodal:

navedek1

Zadovoljni smo lahko z dejstvom, da prav noben svetovalec ni izpostavljal vezave naročniškega razmerja ali nam celo vsiljeval nakupa telefona. Prav tako nas svetovalci niso skušali prepričati, naj se odločimo za še kakšno njihovo storitev, pa čeprav so vsi štirje operaterji dejavni tudi v svetu fiksnega interneta, televizije in fiksne telefonije.

navedek2

Brez informacij o splošnih pogojih in celovitemu vpogledu v cenik storitev izbranega paketa pred podpisom pogodbe
Po izbiri naročniškega paketa, je sklepanje pogodbe steklo zelo hitro. "Kar prehitro, bi rekli. Od nas so zahtevali osebni dokument in davčno številko, izbrali smo si lahko telefonsko številko, a pred podpisom nam niti en svetovalec ni predstavil splošnih pogojev poslovanja, v njih izpostavil kakšne posebnosti in nam omogočili vpogleda v celotni cenik storitev, ki se tičejo naročniškega paketa. To je zaskrbljujoče in samo potrjuje naša predvidevanja, da marsikateri potrošnik zaide v težave pri svojem operaterju tudi zato, ker dejansko ni seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja," je poudaril Matjaž Jakin in dodal: "Pa vendar je na vseh pogodbah pisalo, da je potrošnik seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja in cenikom storitev, na večini pa celo, da je splošne pogoje prejel, čeprav jih v resnici nismo prejeli." Podpis pogodbe so v vseh primerih opravili na elektronsko tablico, pri čemer vsebine pogodbe pred podpisom niso dobili v vpogled oziroma je niso mogli v miru prebrati.

Pogodbe brez ključnih informacij
Po pregledu natisnjenih pogodb so ugotovili še eno neprijetno dejstvo: nikjer namreč ni natančno zapisano, kaj vsebuje naročniški paket, za katerega so se odločili in kakšna je njegova cena. "Na pogodbi je le naziv paketa, vse ostalo mora torej potrošnik, torej iskati po različnih kanalih, kar je lahko težavno še zlasti, če se operater odloči, da izbrani paket umakne iz svoje redne ponudbe," opozarja Okorn. Splošni pogoji poslovanja so res dosegljivi tudi na spletnih straneh operaterjev, a nerazumno je pričakovati, da pred sklenitvijo pogodbe prav vsak potrošnik obišče te strani in si jih doma prebere. Da bi bilo lahko drugače, dokazuje primer iz Telemachove poslovalnice, kjer so pri drugem obisku dobili v roke lepo natisnjene splošne pogoje in izvleček iz cenika – a, žal, šele takrat, ko so pogodbo že podpisali, skupaj z vsemi drugimi papirji.

Poziv operaterjem : Čas je za potrošnikom prijazno sklepanje naročniške pogodbe

Po mnenju Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave bi moral biti potrošnik pred sklenitvijo naročniške pogodbe seznanjen s čim več podrobnostmi, povezanih z naročniškim razmerjem, zagotovo pa bi moral dobiti v roke vsaj:

  •  splošne pogoje poslovanja,
  • posebne pogoje, vezane na izbrani naročniški paket,
  • cenik storitev, povezanih z izbranim naročniškim paketom, še zlasti cenik administrativnih stroškov.

Na naročniški pogodbi bi morala biti specificirana vsebina izbranega naročniškega paketa, zapisana bi morala biti tudi njegova cena (skupaj z morebitnimi ugodnostmi). Potrošnik bi moral imeti možnost vsebino pogodbe v miru prebrati, pri čemer bi mu moral svetovalec ponuditi možnost, da pogodbo že pred podpisom natisne.

Ker želimo, da se na tem področju vzpostavi konkreten in nedvoumen odnos med potrošnikom in ponudnikom, ki bi bil zaupanja vreden in ne bi dopuščal dvomov v razumevanje pogodbe in pogojev sklenitve naročniškega razmerja, smo o rezultatih ocenjevanja obvestili vse sodelujoče operaterje. Pozvali smo jih, naj izboljšajo prakso na tem področju in na ta način povečajo varstvo potrošnikov ter poskrbijo za njihovo večje zadovoljstvo in zmanjšanje števila pritožb, ki so posledica nerazumevanja pogodbenega odnosa.

Predstavitev s tiskovne konference

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: MIPOR, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, mipor@mipor.eu 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@mipor.eu.