Čistoča na visoki ravni, a v oči bode zastarelost in pomanjkljiva funkcionalnost.

Vožnja z vlakom velja za enega od najbolj pomembnih delov v sestavljanki, imenovani trajnostna mobilnost. Potniški promet na železnicah se sicer prebija v ospredje, a žal zaenkrat še predvsem na papirju, zato smo se na MIPOR odločili, da po lanskem ocenjevanju toaletnih prostorov ob slovenskih avtocestah tokrat preverimo, kako je s čistočo, opremo in ostalimi podrobnostmi v toaletnih prostorih na železniških postajah. Svojo oceno smo strnili v stavek: "Nenavaden je prizor, ko železničar leta 2018 na roke spušča zapornice pred prihodom vlaka. V nekako tako razvito obdobje sodijo tudi številni toaletni prostori, ki so jih obiskali."Očitno je, da oprema marsikje že desetletje in več doživela bistvene prenove.

zoom Preverite primerjalno ocenjevanje toaletnih prostorov na železniških postajah: tabela z rezultati ocenjevanja in članek v celoti

V maju smo obiskali 13 toaletnih prostorov, tako moških kot ženskih, na najbolj prometnih železniških postajah. Med obiskanimi toaletnimi prostori je najvišjo oceno prejelo postajališče v Laškem, saj je edini prejel skupno oceno zelo dobro, 6 jih je prejelo oceno dobro, 5 pa oceno povprečno. Vsi obiskani toaletni prostori so brezplačni za uporabo, a je včasih potrebno nekoliko detektivskega dela, da jih potrošnik najde, ponekod pa je za vstop potreben ključ. Blagajna, kjer ključ po navadi je, ni vedno odprta, pomaga lahko tudi prometnik, lahko pa se vam bo zgodilo tako kot se je nam, ko v Borovnici do toaletnih prostorov nismo prišli. Vsekakor je obisk izziv za invalide in starše z majhnimi otroki. Prostor s previjalno mizo so imele 3 ocenjevane postaje, poseben prostor za invalide pa 4 – a tu se zopet zaplete s ključi. V vseh primerih so vrata toaletnega prostora za invalide zaklenjena, nikjer ni informacije, kako in kje je mogoče priti do ključa.

Brez tople vode, papirja vedno dovolj
Oceno splošnega vtisa smo podali takoj ob vstopu v toaletni prostor. "Še najmanj veselja smo imeli v Litiji, kjer so toaletni prostoru v starih zabojnikih ločeni od postajnega poslopja, in v Kranju. V obeh primerih so prostori izrabljeni, slabo razsvetljeni, v Kranju tudi močno popisani. Bi bilo pa pretirano reči, da niso bili čisti," je komentiral ocenjevanje Boštjan Okorn in dodal: "V vseh toaletnih prostorih je dovolj umivalnikov, iz pip pa praktično vedno priteče zgolj hladna voda. Edina izjema je celjska železniška postaja, nekoliko manj hladno vodo smo začutili tudi v Litiji. So se pa povsod izkazali pri najpomembnejši opremi - prav v vseh kabinah smo našli dovolj toaletnega papirja." Za intimnost je v toaletnih prostorih na železniških postajah poskrbljeno dovolj dobro, a daleč od tega, da bi bili lahko zadovoljni. Pisoarji so (pre)pogosto brez vmesnih pregrad (ali pa pregrade, ki bi preprečevala pogled iz skupnega prostora), kar na petih postajah pa smo pogrešali ključavnice v kabinah.

Za zgled Laško, Kranj in Litija iz nekih drugih časov
Pod črto so toaletni prostori na železniških postajah vredni obiska, rahel smrad so zaznali le v Domžalah, Trbovljah in Ljubljani. Splošni vtis pa je zelo odvisen od tega, kdaj je bil prostor zadnjič resneje obnovljen. Zato ni presenetljivo, da so najboljšo skupno oceno dobili pred kratkim prenovljeni toaletni prostori na železniški postaji Laško. Na drugi strani so najslabšo oceno dobili zastareli toaletni prostori v Domžalah, Kranju, Litiji, Novemu mestu Kandiji in v Trbovljah, od katerih posebej izpostavljamo Kranj kot najbolj zanemarjen.

Za nami 24 primerjalnih ocenjevanj
"Za nami je izjemno pestro obdobje, saj smo preteklih 24 mesecev prav vsak mesec predstavili nove rezultate primerjalnih ocenjevanj. Ocenjevali smo široko paleto izdelkov in storitev – od otroških kašic, tuninih paštet, do klicnih centrov bank in hranilnic ter zavarovalnic, ocenili smo sposojevalnice smuči …," je poudaril Boštjan Okorn vodja programa pri MIPOR in dodal: "Veseli nas, da smo z izbranimi temami uspeli izpostaviti slabe prakse pri označevanju izdelkov, saj smo prepričani, da smo prispevali delček k bolj jasnim in razumljivim označbam, izpostavili smo tudi sporne prakse pri sklepanju pogodb s telekomunikacijskimi operaterji in slabe prakse pri klicnih centrih. S tem, ko smo s prstom pokazali na konkretne ponudnike, smo bili deležni zanimivih reakcij tako s strani ponudnikov kot potrošnikov. Predvsem pa se je izkazalo, da potrošniki tovrstne informacije potrebujejo, da so jih v pomoč pri prepoznavi spornih praks, hkrati pa so jim tudi v pomoč pri informirani izbiri."

Primerjalno ocenjevanje Pakiranih zamrznjenih pic je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si . Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Javno službo izvajanja primerjalnega ocenjevanja blaga in storitev sofinancira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo



E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri uveljavljanju stvarne napake?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Katere piškotke uporabljamo na strani in zakaj?


Kaj so piškotki?
Piškotki so sporočila, ki jih strežnik, na katerem je postavljeno posamezno spletno mesto, prenese na obiskovalčev trdi disk. V njih se shranijo podatki za kasnejšo uporabo (obisk), katerih namen je identifikacija obiskovalca spletnega mesta, njegovega spletnega brskalnika in računalnika. 
Piškotki so tako dobri kot slabi, dejstvo pa je, da si brez njih ne moremo niti predstavljati pregledovanja spletnih strani.

Zakaj so piškotki potrebni?
So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.
Na primer:

Piškotki za oglaševanje
Na naši spletni strani ni oglaševalskih piškotov.

Piškotek Facebook
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Facebook.

Piškotek Twitter
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Twitter.

Piškotek za prijavo na e-novice 
Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga le za zabeleženje e-naslova obiskovalca, ki se prijavi na e-novice na strani PotrošnikovZOOM. Z njim ne opravljamo nobene analitike obiskovalcev. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani.

Google & Google Analytics
Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede.

Piškotek Flash 
To je piškotek, ki ga ima na svojem računalniku večina uporabnikov spleta in omogoča ogled spletnih videov ali poslušanje glasovnih posnetkov. Na naši spletni strani je potreben za ogled brošur v načinu listanja in video vsebin. 
Več podatkov o piškotkih Flash je na spletni strani http://helpx.adobe.com/flash-player.html
V primeru, da uporabljate Firefox, lahko izberete opcijo, ki omogoča zaznavo in izbris Flash piškotkov.

Kako pobrišem vse piškotke?

Kako pobrišem posamezen piškotek?

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome, https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sl-sl&p=cpn_cookies
- Firefox http://support.mozilla.org/sl/kb/Kako%20aktivirate%20in%20deaktivirate%20pi%C5%A1kote
- Interne Explorer 9 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
- Internet Explorer 7 in 8 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows-vista/block-or-allow-cookies
- Opera (stran v angleškem jeziku) http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
- Safari (stran v angleškem jeziku) http://support.apple.com/kb/PH11913


Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@zps.si.