Tokrat smo se odločili oceniti dokaj novo storitev, ki jo pri nas ponuja pet bank – odpiranje računa oziroma paktea na daljavo. Na prvi pogled priročna alternativa obisku bančne poslovalnice, za katero pa se je – vsaj pri nekaterih bankah – izkazalo, da potrebuje še nekaj izboljšav.

Kje lahko bančni račun odprete brez obiska poslovalnice?

Bančni račun lahko kar prek spleta odprejo polnoletni državljani Republike Slovenije, ki že imajo račun pri eni izmed slovenskih bank. Nakazilo s tega – že obstoječega računa – je namreč pogoj za aktivacijo novega računa. Čeprav so nekatere banke predlagale nakazilo v višini 10 evrov, smo mi vedno nakazali simboličen en evro in račun je bil odprt.

Bančni račun lahko na daljavo odprete pri:

  • Banka Intesa Sanpaolo;
  • NLB
  • Nova KBM
  • Sberbank (N banka)
  • UniCredit Bank.

Za odprtje računa potrebujete:

  • Spletno povezavo za izpolnjevanje obrazcev in videoidentifikacijo;
  • Mobilni telefon za prejem SMS-ov z gesli in povezavami;
  • Napravo s kamero in mikrofonom – svetujemo uporabo pametnega telefona, ki ima praviloma več in boljše kamere od računalnika;
  • Svojo davčno številko in osebni dokument.

racuni kako odpreti 2

Kaj vse smo ocenjevali?

Najprej smo preverili, kako dobro je telefonski kontakt banke izpostavljen na njenem spletnem mestu – uporabniku mora biti hitro viden, s čim manj dodatnimi kliki. Poklicali smo v njihove klicne centre in pridobili informacije o tem, ali in kako lahko odpremo račun brez obiska poslovalnice. To smo preverili tudi na spletu.

Preverili smo delovni čas in število računov, ki jih je mogoče skleniti na tak način, zanimalo nas je, ali (lahko) brez dodatnega obiska poslovalnice dobimo tudi spletno ali mobilno banko, saj uporabniki, ki račun odpirajo na tak način, skoraj zagotovo uporabljajo tudi vsaj eno od teh storitev.

Ocenili smo tudi jasnost in hitrost postopka sklenitve pogodbe ter ali smo prejeli vse nujne informacije kot so splošni pogoji, informacije o višini nadomestil in pogodbe. Oceno smo dali tudi za prijaznost uslužbencev, s katerimi smo opravili video identifikacije.

Rezultati ocenjevanja v tabeli

Delne in skupne ocene posameznih bank si oglejte v tabeli, pod njo pa je tudi več podrobnosti o samem ocenjevanju. Čeprav je večina bank dobila oceno dobro, med njimi so razlike …

Zoom OCENJEVANJE

Banka Intesa Sapaolo

Najboljšo končno oceno smo podelili Banki Intesa Sanpaolo. Banka ima dobro podane informacije na spletu, všeč nam je bilo, da smo lahko med postopkom sinhronizirali računalnik in pametni telefon. To nam je prišlo prav, ko smo morali naložiti fotografijo dokumenta, kar je bistveno lažje narediti na telefonu. Tako nam ni bilo treba ponavljati postopka, temveč sta napravi delovali povezano – ko smo naredili fotografije na telefonu, so bile takoj vidne tudi na računalniškem zaslonu. Pohvalno.

A tudi pri tej banki ni šlo vse zlahka. Dvakrat s(m)o imeli tehnične težave pri videoidentifikaciji, ki jo je bilo treba zato prekiniti in ponoviti. Težave smo imeli tudi pri fotografiranju osebne izkaznice preko računalnika. Zato smo postopek ponovili na pametnem telefonu – kot že omenjeno, lažje vam bo, če vse skupaj opravite s telefonom, ki ima boljše kamere. Zapleti in podaljšan čas postopka so oceno znižali.

Kljub težavam so bili uslužbenci zelo prijazni, postopek je bil zaključen isti dan, račun pa aktiviran naslednji dan po nakazilu z drugega računa. Banka na daljavo omogoča le odprtje paketa Digital, kar je nekoliko znižalo oceno. Pogoj za odprtje paketa je prenos rednega mesečnega dohodka.

NLB

Njihov klicni center je odprt 24/7, smo pa pri pogovoru z operaterjem zaznavali precej hrupa, kar je moteče. Informacije, ki smo jih dobili v klicnem centru niso bile točne – povedali so nam, da je preko video klica mogoče odpreti katerikoli račun, a se je izkazalo, da je to mogoče le za paket Digitalni. Zato smo jim tukaj podelili nižjo oceno.

V obrazcu, ki ga je potrebno izpolniti, nas je zmotilo, da smo morali dati kontaktne podatke za TAN. Kaj pa je sploh to? Kasneje so nam v video klicu pojasnili, da gre za dodatno varnostno komponento. To bi lahko bilo pojasnjeno že na obrazcu.

Sam postopek videoidentifikacije se je malo zapletal in je trajal precej dolgo. Najprej se je zataknilo z izbiro paketa zaradi napačnih informacij v klicnem centru. Zaradi napačno izbranega namena odprtja računa smo morali postopek ponoviti – škoda, da takih sprememb ne more urediti operater z našim dovoljenjem, saj se vsi video pogovori tako ali tako snemajo. Na vezi z operaterjem za videoidentifikacijo smo bili kar 25 minut, od tega je bilo veliko praznega čakanja. A postopek je bil na koncu le izpeljan s pomočjo prijaznega operaterja.

Nova KBM

Pri Nova KBM lahko na daljavo odprete štiri različne račune – enako kot pri Sberbank in UniCredit banki, za to smo vse nagradili z višjimi ocenami. Celoten postopek je pri njih potekal še najbolj gladko in hitro – v tem delu so dobili najvišjo oceno med vsemi bankami.

Račun oziroma paket odprete preko njihove aplikacije za mobilno banko, ki jo morate prenesti na svoj pametni telefon. Ustvariti morate 6 mestno numerično kodo – ko smo izbrali “današnji” datum, je sistem javil, da geslo ni dobro. Zakaj pa ne? Brez pojasnila ali navodil, kakšo izbrati dobro geslo. Vseeno nam je uspelo izmisliti si takega, ki ga je aplikacija sprejela.

Pogovor z operaterjem za videoidentifikacijo je potekal hitro, morda celo nekoliko prehitro. Zdelo se nam je, da se uslužbencu zelo mudi, kar nam je kasneje tudi sam potrdil. Ko smo ga vprašali o nadaljnem postopku, nam je povedal, da je “najin čas omejen” (?!?) in da naj pokličemo na njihovo brezplačno telefonsko številko. To se nam v postopku sklepanja novega poslovnega razmerja ni zdelo primerno, zato smo jim podelili nižjo oceno za prijaznost.

Sberbank (N banka)

Tudi pri banki Sberbank (po novem N banka) lahko na daljavo odprete štiri različne račune. Škoda je le, da niso navedeni na enem mestu, temveč je treba pregledati vse – enako kot pri NLB. Nasprotno pa imata Nova KBM in UniCredit banka tovrstne pakete skupaj v zavihku digitalno.

Pri banki Sberbank za odprtje računa preko spleta potrebujete tudi e-identiteto Rekono. Brez skrbi, če je še nimate, si jo lahko brezplačno kreirate, je pa to seveda dodatno delo. Obrazec na spletnem mestu banke je precej obsežen, nekatere podatke smo morali tudi sami vpisovati, zato tukaj nekoliko slabša ocena za sklepanje pogodbe. Pohvalimo jih lahko, ker dajo novim strankam možnost izbire oziroma izklopa brezstičnega poslovanja s kartico. Ker smo pri vnosu podatkov naredili napako, smo v elektronski poštni nabiralnik dobili povezavo za popravek. Dvakrat. Ne bi bilo mogoče najprej pregledati celoten obrazec in o vseh napakah obvestiti istočasno, da uporabnik večkrat ne ponavlja postopka? Minus točka.

Čas od naše oddaje – končno pravilnega – obrazca in videoidentifikacije je bil izjemno dolg – termin smo dobili šele čez dva dni, zato smo jim tukaj znižali oceno. Vseeno pa lahko pohvalimo samo videoidentifikacijo. Tudi tukaj je bilo nekaj tehničnih težav in smo vezo morali vzpostaviti dvakrat, a je bil postopek izveden hitro, uslužbenec pa je bil prijazen. Škoda, da smo tako dolgo čakali na njihov klic.

UniCredit Bank

Račun boste lahko pri njih na daljavo odprli le, če ga tam še nikoli niste imeli - v nasprotnem primeru vas bodo preusmerili v poslovalnico, kar nam je nerazumljivo. Zakaj nekdo, ki je imel pri njih odprt račun pred leti in ga je zaprl, sedaj ne more odpreti novega preko spleta?

Na voljo so vam štirje različni paketi, jasno je izpostavljeno, katere lahko sklenete preko spleta, kar je pohvalno. Sam postopek je najprej potekal dokaj gladko, potem pa se je zataknilo. Najprej smo za videoidentifikacijo dobili angleško govorečega operaterja. Halo? Zvezo smo prekinili in (še enkrat?) izbrali slovenski jezik, a se je zgodba ponovila. Operater nam je razložil, da bomo na njegovega slovensko govorečega kolega morali čakati 20 minut. A zakaj smo sploh bili povezani z angleško govorečim? Tistim , ki tujega jezika ne obvladajo, bi to lahko povzročilo težave in zadrego. Pa saj odpiramo račun v Sloveniji …

Žal pa se tukaj težave niso zaključile. Po opravljeni videoidentifikaciji se nam iz banke sploh niso več oglasili. Po nekaj dneh smo jih poklicali, a v klicnem centru o nas niso vedeli nič, so pa obljubili, da bodo obvestili svojo spletno enoto. Kasneje smo prejeli njihov klic, da postopka nismo izpeljali do konca. Ko smo jim povedali, da smo že opravili videoidentifikacijo, so bili presenečeni in nam dejali, da moramo postopek ponoviti, ali pa se oglasiti v njihovi poslovalnici. Auč. To so glavni razlogi za občutno nižje ocene in najnižjo skupno oceno tokratnega ocenjevanja.

Vam priporočamo odprtje bančnega računa na daljavo?

Na kratko: da. Vsekakor se pripravite na manjše težave, ponovitve in prekinitve, a vseeno – v bančno poslovalnico vam ni treba vstopiti. Tak način je primeren za vse, ki ste vajeni dela s sodobnimi napravami in se boste znašli ob morebitnih težavah.

Uslužbenci bank so dovolj prijazni in ustrežljivi, da so – večinoma – postopki izpeljani do konca. Vsi, ki imate račune odprte pri kateri od tujih spletnih bank, ta način poznate in veste, da se tudi tam kdaj kaj zatakne.

Štirim pionirkam na področju sklepanja pogodb na daljavo podeljujemo oceno dobro, ena pa bo morala še nekoliko prevetriti svoj postopek. A vseeno, gre za nov način sklepanja pogodb, ki se – tako kot vse – izboljšuje z uporabo, če ima ponudnik za to voljo in interes. Pričakujemo, da bomo ob morebitni ponovitvi ocenjevanja čez nekaj let lahko podelili še boljše ocene in ocenjevali več bank.


 Preberite še: Odprtje bančnega računa na daljavo: pripravite pametni telefon s spletno povezavo, osebni dokument in nekaj potrpljenja

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: MIPOR, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, mipor@mipor.eu 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@mipor.eu.