Med 50 največkrat registriranimi avtomobili z dizelskim ali bencinskim pogonom je kar nekaj modelov s podobno velikim in močnim motorjem, pri katerih lahko porabo goriva spremljamo skozi daljše obdobje. Izkaže se, da se pri tovarniških podatkih z leti poraba vidno zmanjšuje, medtem ko v praksi pogosto ostaja na praktično enaki ravni. Tako v povprečju raste razlika med označeno in dejansko porabo goriva.

Določeni avtomobili na slovenskem trgu so popularni skozi več let oziroma celo desetletij. Pri bencinskih modelih vsekakor prednjači Renault Clio, pri dizelskih pa Volkswagna Golf in Passat.

Skozi različne generacije so bili na voljo s podobno velikimi in močnimi motorji, vsakič znova smo lahko brali o občutnem zmanjšanju porabe goriva, a realne številke nekaj let kasneje govorijo povsem drugo zgodbo.

Opazne, a ne velike razlike pri bencinskih motorjih

Pri Renaultu Cliu lahko skozi leta primerjamo dva 1,2-litrska motorja. Tisti z močjo 43 kW je imel ob koncu prejšnjega tisočletja, ko je veljal še standard Euro 2, homologirano porabo 6,2 litra na sto kilometrov. Po podatkih baze na spletni strani Spritmonitor običajni potrošniki, tudi v vsakdanjem življenju s tem avtomobilom dosežejo zelo podobno porabo.

Naslednja generacija tega motorja v Cliu, ki je bil naprodaj od leta 2000 naprej, je uradna poraba goriva padla za dva decilitra na okroglih šest litrov na sto kilometrov. Podatki o realni porabi tega ne odsevajo, zmanjšala se ni niti za deciliter.

prihranki goriva 2

Kasneje, od leta 2005 je uradna poraba pri tem motorju padla še za deciliter, v realnosti pa se je celo za deciliter povečala. Uradni podatek je torej nakazoval, da je motor nekoliko učinkovitejši, a v resnici je ostal pri enaki porabi goriva (in posledično izpustih ogljikovega dioksida).

Drugi takšen primer pri Cliu je enako velik, a močnejši motor. Na voljo je s 54 in 55 kW in pri vseh petih, ki sodijo med 50 najbolj pogoste bencinsko gnane modele pri nas, so potrošniki izmerili povprečno porabo okoli 6,5 litra na sto kilometrov. No, s strani tovarne objavljena poraba je bistveno bolj nihala. Začelo se je s 5,9 litra pri okoljskih standardih Euro 3 in Euro 4, končalo pa pri 5,5 litra na sto kilometrov pri standardih Euro 5 in Euro 6.

Podobno zgodbo lahko najdemo tudi pri Oplu Corsi in Oplu Astri, pri katerih je poraba goriva z enako velikim in močnim motorjem skozi leta uradno padla za tri decilitre, na cesti pa se je celo povečala za en deciliter. Imamo pa tudi pozitiven primer, pri katerem je razlika v odstotkih sicer ostala enaka, a ob zmanjšanju uradne porabe za štiri decilitre se je tudi resnična poraba pri Volkswagnu Polu zmanjšala za tri decilitre.

Na papirju zmanjšanje za tretjino, na cesti za štiri decilitre

Bolj dramatična je zgodba z dizelskimi motorji. Njihova popularnost temelji ravno na dejstvu, da naj bi bili izjemno varčni, avtomobilske tovarne pa so kar tekmovale z »izboljševanjem učinkovitosti« pri vsaki novi generaciji.

V praksi se je žal izkazalo, da potrošniki od varčevanja na papirju nimajo prav veliko, na cesti se je zgolj povečevala njihova frustracija, ker visokoletečih (no, nizko-porabnih) številk nikakor niso mogli doseči.

razlika poraba goriva 3

Citroën C4 Picasso z 1,6-litrskim dizelskim motorjem je do leta 2009 uradno porabil 5,7 litra goriva na sto kilometrov. Že z naslednjo generacijo se je poraba zmanjšala na 5,1, kasneje pa še na 4,0 in celo 3,8 litra na sto kilometrov – kljub povečanju moči z 80 na 88 kW.

Na cesti je bilo to zmanjšanje bistveno manj občutno, povprečna poraba je s 6,5 litra na sto kilometrov sicer padla na 6,1 litra na sto kilometrov, a v zadnjih dveh generacijah ostala tako rekoč na isti ravni.

Opazno pretiravanje pred spremembo standarda

Tudi pri Renaultu Meganu so 1,5-litrski dizel očitno uspeli izboljšati v prehodu med standardoma Euro 4 in Euro 5, povprečna poraba pri potrošnikih se je zmanjšala za tri decilitre na 5,3 litra na sto kilometrov. Tovarna je sicer obljubljala za štiri decilitre manjšo porabo, a to ni zelo velik problem. Ta je nastal pri prehodu v Euro 6, ko naj bi se poraba zmanjšala za novih pol litra, v resnici pa je ostala na isti ravni.

 Okoljski standard Leta veljavnosti Delež avtomobilov
 Euro 0 pred 1992  1%
 Euro 1  1992 do 1996  1%
 Euro 2 1996 do 2000   5%
 Euro 3  2000 do 2005  14%
 Euro 4  2005 do 2009  23%
 Euro 5  2009 do 2014  24%
 Euro 6  2014 do danes  33%

Opomba k tabeli: Zaradi zaokroževanja je vsota višja od 100 %

Na koncu omenimo še oba popularna Volkswagna. Pri Golfu lahko primerjamo 66 kW dizelski motor, pri katerem so ob prehodu na Euro 4 tovarniško porabo zmanjšali za dva decilitra, na cestah izmerjena pa je ostala na enaki ravni.

S standardom Euro 5 so motor s 1896 ccm zmanjšali na 1598 ccm, moč je ostala ista. Poraba naj bi bila nižja za pol litra vsakih sto kilometrov, a v resnici se je zmanjšala le za dva decilitra, razlika je zato narasla na 21 odstotkov.

Tudi pri Passatu lahko spremembo spremljamo ob prehodu iz standarda Euro 4 v Euro 5, in sicer pri dvolitrskem dizelskem motorju s 103 kW moči. Uradna poraba je padla za osem decilitrov, izmerjena pri potrošnikih pa zgolj za dva decilitra.

Če k primerjavi dodamo še enako velik motor z nekoliko višjo močjo (110 kW), ki ustreza okoljskemu standardu Euro 6, opazimo, da je resnična poraba komaj kaj padla (za tri decilitre), v tovarni pa so obljubljali za sedem decilitrov nižje vrednosti kot pri predhodnem motorju. Vse to je na koncu privedlo do povečanja razlike od sedem odstotkov pri prvem motorju do trideset odstotkov pri zadnjem.


 
Preberite še: Razlika med označeno in dejansko porabo goriva pri avtomobilih na slovenskih cestah je velika

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: MIPOR, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, mipor@mipor.eu 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@mipor.eu.