Nekateri si stroške poslovanja z banko beležijo sproti, drugi spremljajo mesečne izpiske. Obstaja pa tudi bolj preprost način, ki je na voljo komitentom vseh bank, ki poslujejo v Sloveniji. Enkrat na leto vam namreč banka, kjer imate odprt osebni račun, vsa zaračunana nadomestila pošlje na standardiziranem obrazcu.
Enoten obrazec na vseh bankah
Vsaj enkrat na leto morajo banke in drugi ponudniki plačilnih storitev zagotoviti obračun vseh nadomestil, ki so jih zaračunali posameznemu komitentu. Da je primerjava med bankami lažja in da je poskrbljeno za preglednost, so te informacije podane na standardiziranem obrazcu. Ob koncu koledarskega leta oziroma na začetku novega bodite pozorni in obrazec preglejte.
Obrazec vam je na voljo tudi za pretekla leta. Najdete ga v svoji spletni banki ali pa ga prejmete po navadni pošti. Če obrazca ne najdete, pokličite svojo banko in se pozanimajte, kako dostopati do njega.
Oglejte si primer obrazca (PDF) >
Obrazec mora vsebovati vse stroške, ki ste jih imeli z banko
Na obrazcu so razvidni ime računa ali paketa, ki ga uporabljate, vaši osebni podatki, številka računa in časovno obdobje, na katerega se obračun nanaša.
Naveden je končni znesek, ki ste ga plačali banki, poleg tega so stroški (in prejete obresti) jasno in pregledno razdeljeni po posameznih kategorijah:
- plačane obresti,
- prejete obresti – ta podatek je pomemben predvsem, če znesek presega 1000 evrov, kar je meja za plačila davka na obresti,
- posamezne storitve.
Pri storitvah je razčlenjeno:
- kolikokrat je bila storitev uporabljena,
- višina nadomestila,
- kolikokrat je bila storitev dejansko zaračunana,
- skupni znesek nadomestil.
Tudi znesek nadomestil je razdeljen po posameznih poslih:
- vodenje računa ali paketa,
- SMS-alarmi in opomniki,
- plačila UPN – položnice,
- trajni nalogi,
- direktne obremenitve,
- vpogledi v stanje računa na bankomatu,
- dvigi gotovine na bankomatu,
- nadomestila za uporabo plačilnih kartic,
- druga nadomestila za storitve, ki jih uporabljate.
V primeru, da se je strošek nadomestila za določeno storitev znotraj obračunskega obdobja spremenil, so nadomestila prikazana ločeno, za vsako višino nadomestila posebej.
Navedene so tudi obrestne mere za dovoljena negativna stanja (limit), če te storitve uporabljate.
Preverite, koliko ste v lanskem letu plačali banki
Informacija o višini nadomestil, ki ste jih plačali banki, vas lahko preseneti – pozitivno ali negativno. Če se vam znesek zdi (pre)visok, razmislite o zamenjavi banke.
S prehajanjem med ponudniki lahko potrošniki bankam sporočimo, da z njihovimi storitvami – ali višino nadomestil – nismo zadovoljni in svoj denar odnesemo drugam. Pasivnost in vztrajanje pri ponudniku, ki je predrag, se zagotovo ne splača.
Preberite tudi: Kako razumljivi so bančni ceniki?
