Preverili smo, kako učinkoviti in koristni so navidezni spletni svetovalci na spletnih straneh slovenskih telekomunikacijskih operaterjev. Rezultati so daleč od vzpodbudnih.

Razvoj tehnologije umetne inteligence prinaša tudi možnost, da ponudniki storitev vsaj del vprašanj, ki bi jih uporabniki sicer zastavil klicnemu centru, prenesejo na spletnega navideznega pomočnika.

Najboljši bi morali na osnovi ključnih besed vsaj na najbolj splošna vprašanja odgovarjati (skoraj) tako kot človek, ob težjih vprašanjih pa bi uporabnika »prevezali« na pogovor v živo, s svetovalcem v človeški podobi.

Med pregledovanjem spletnih strani ste zagotovo že opazili, da se bolj ali manj vpadljivo (običajno v desnem spodnjem kotu) prikaže obvestilo, da lahko za pomoč povprašate kar z vpisom vprašanja v pripravljeno okence. Marsikdo morda niti ne ve, ali na drugi strani sedi svetovalec ali zgolj navidezni pomočnik, a to pravzaprav sploh ne bi smelo biti pomembno.

Potrošnik pač želi dobiti konkreten odgovor na konkretno vprašanje, ne glede na to, ali ga generira programska oprema iz seznama pripravljenih odgovorov oziroma njihove kombinacije ali svetovalec v živo.

Zoom OCENJEVANJE

Iskanje po pomoči ali – klic

Navidezni spletni svetovalci so pri telekomunikacijskih operaterjih še zelo zaviti v plenice. V najboljšem primeru vam bodo lahko pomagali le tako, da jih boste priganjali z izbiro vprašanj, ki vam jih bo dal sistem na voljo.

Da v takšne pomočnike očitno ne verjamejo niti operaterji, dokazuje dejstvo, da smo v dveh primerih zaman čakali na obljubljeno prevezavo k svetovalcu, ko pa smo svetovalca vendarle dobili, pa nesprejemljivo dolgo čakali na odgovore.

virtualni asistenti 2

Za splošno pomoč zato še vedno priporočamo brskanje po vprašanjih in odgovorih, ki so nanizana na spletnih straneh, medtem ko boste za kaj bolj konkretnega morali vzeti v roke telefon in poklicati v klicni center. Samo s tipkovnico, žal, še ne gre.

Vprašanja, ki smo jih zastavljali spletnim (navideznim) svetovalcem:

1. Rad bi nov telefon, katerega mi priporočate?
2. Koliko stane klic z mobilnim telefonom v Bosno in Hercegovino?
3. Kakšne možnosti mobilnega interneta imate na voljo? (Bob, Hot Telekom)
Ali lahko dobim Sport Klub? Zakaj ga nimam? (A1, Telekom Slovenije)
Ali lahko dobim program Arena? Zakaj ga nimam? (Telemach)

Maks se pogovarja samo z znanimi

Za našo analizo smo pripravili nekaj splošnih vprašanj, na katera bi moral dobiti odgovor vsak potrošnik, ne glede na to, ali je naročnik ali ne.

maks telekom

Zato smo kot prvi pogoj postavili, da mora imeti potrošnik možnost vprašanje postaviti anonimno, torej brez vpisa imena in ostalih (naročniških) podatkov. Pri tem filtru se je zataknilo Telekomu Slovenije, saj njegov navidezni pomočnik Maks zahteva prijavo, nato pa deluje preko aplikacije FB Messenger, storitve Moj Telekom ali pa s posebno kodo preko SMS-sporočil.

Na našem ocenjevanju Maks ni prejel najslabše ocene samo zato, ker se brez naročniških podatkov z njim nismo mogli pogovarjati, pač pa tudi zato, ker njegova zasnova dejansko ne ponuja odgovorov na splošna vprašanja.

Vse skupaj namreč deluje kot nekoliko okleščena tehnična pomoč, pri kateri svojo težavo rešujete z izbiro najbolj ustreznega odgovora. Če rešitve Maks ne najde, se bo z napotitvijo na klicni center ali v poslovalnico njegovo delo končalo – vaše pa ponovno začelo, saj boste morali sami poiskati ustrezen kontakt. Maks vas s svetovalcem sam ne bo povezal.

Titina hitro obupa

Pri T-2 so navidezni pomočnici dali ime Titina, njena naloga pa je predvsem promocija naročnine in dodatnih storitev za že obstoječe naročnike. Pri tem kar prehitro užaljeno konča pogovor, če nobene ne izberete, in vam ne zaželi niti prijetnega dneva.

chatbot titina novica

Tistim, ki še niso naročniki, ponudi, da to hitro postanejo, zavrnitev pa v tem primeru ni pospremljena z užaljenostjo, pač pa z informacijo, da bo lahko kmalu pomagala pri bolj splošnih vprašanjih v povezavi s storitvami.

Zdaj lahko izberete spletni klepet, elektronsko pošto ali telefonski pogovor, na katerega naj bi vas sama prevezala. Mi smo izbrali spletni klepet, a nam po desetih minutah čakanja ni nihče odgovoril. Zato najnižja ocena tudi za T-2.

Aida kar nekaj ve, a pomočniki so jo izdali

Tudi pri A1 vas bo sprejela navidezna pomočnica, ime ji je Aida. Na vaše vprašanje sicer ne bo neposredno odgovorila, bo pa ponudila različne možnosti, preko katerih se lahko premikate po vsebini pomoči.

a1 logo

Vse skupaj deluje kot nekoliko bolj prijazno iskanje po seznamu z vprašanji in odgovori (FAQ), ob katerem se pojavlja še fotografija pomočnice. Ko ne zna odgovoriti na več vprašanj zapored, vas bo preusmerila na svetovalca, ki pa jo je, vsaj v našem primeru pustil na cedilu, saj ji ni priskočil na pomoč.

Tudi tu smo namreč čakali več kot deset minut, nato pa obupali in A1 dodelili najnižjo oceno, saj odgovorov na naša vprašanja na ta način nismo prejeli.

Pri Hot Telekom odgovori kapljajo počasi

Na spletni strani Hot Telekoma vas bo pozdravilo vabilo na klepet v živo. Sistem sicer zahteva vpis imena, elektronske pošte in telefonske številke, a ime (četudi izmišljeno) zadostuje, zato storitev obravnavamo kot anonimno.

hofer telekom

Svetovalka Helena, ki se je odzvala na naša vprašanja, je odgovarjala neverjetno dolgo (tudi več kot deset minut), občasno smo vmes dobili sporočilo, naj za trenutek počakamo. Že res, da smo dobili zvočni opomnik, ko je bil odgovor pripravljen in zapisan, a vseeno bi si želeli, da si svetovalec vzame čas za nas, tukaj se nam je zdelo, da je gospa Helena vmes delala še nekaj drugega, najbrž odgovarjala tudi na klice. Spletni klepet v živo je pri Hot Telekomu sicer odprt med 6. in 24. uro.

Telemach vedno v živo

Pri Telemachu vas klik na ikono za spletni pogovor v spodnjem desnem kotu ne bo povezal z navideznim pomočnikom, pač pa neposredno s svetovalcem. Njegov odziv je bistveno hitrejši kot, denimo, pri Hot Telekomu, saj smo na zastavljena vprašanja odgovor prejeli prej kot v eni minuti.

telemach

S kakovostjo odgovorov smo bili manj zadovoljni, zato smo pri tem kriteriju podelili zgolj povprečno oceno. Kljub temu da smo v naši raziskavi iskali učinkovitost navideznih pomočnikov, pa je očitno svetovalec še vedno najbolj zanesljiva izbira, če želite prejeti dovolj uporaben odgovor. Se pa seveda prej utrudi, Telemachov je dosegljiv vse dni v tednu od 8. do 21. ure.

Bob zgolj z nekoliko boljšim FAQ

Pri Bobu preko tipkovnice neposredne povezave s človekom ne boste mogli vzpostaviti. Pomagate si lahko zgolj z nekoliko dodelanim sistemom vprašanj in odgovorov, ki omogoča iskanje po ključnih besedah oziroma vprašanjih.

bob

Na ta način smo na dve vprašanji dobili kar uporabna odgovora, pri tretjem (najbrž zato, ker je bila vmes beseda nastavitev), pa nas je sistem prestavil na spletno stran z nastavitvami.


Preberite še: Kaj potrošniki pričakujemo od navideznih pomočnikov?

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami? Naročite se na e-novice še danes!
Antispam

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: MIPOR, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, mipor@mipor.eu 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@mipor.eu.