Nimate časa ali volje za pripravo kosila? Ste dobili nenapovedan obisk prijateljev, pa nimate pri roki nobenih prigrizkov? Dostava pice je lahko v takih primerih priročna rešitev za potešitev lakote. Čeprav gre za razmeroma preprosto storitev, določena pozornost pri naročanju ne bo odveč.

Avgusta smo potrošnike povprašali, ali naročajo dostavo pice na svoj dom, v službo ali kam drugam in kako pogosto. Le 5 odstotkov udeležencev spletne ankete pice ne naroča na dom, ampak se raje odpravijo v restavracijo, večina pa dostavo pice naroči vsaj nekajkrat na leto ali pogosteje. Spletnih ponudnikov in aplikacij za naročanje dostave hrane je vse več, a potrošniki še vedno najpogosteje dostavo hrane naročijo po telefonu (85 odstotkov vprašanih). Na splošno so s storitvijo dostave pice zadovoljni, le 12 odstotkov vprašanih je že imelo slabe izkušnje z dostavo pice. Najpogostejši razlogi za nezadovoljstvo so: predolgo čakanje (tudi do dve uri), prenizka temperatura dostavljene pice, napačna in pomanjkljiva dostava, nekaterim pa naročene pice sploh niso dostavili.

Tabela z rezultati ocenjevanja, kliknite za povečavo

DostavaPicTab

V primerjano ocenjevanje smo pod drobnogled vzeli deset ponudnikov, pri katerih sodelujoči v anketi najpogosteje naročajo dostavo pice. Tako smo pri petih ponudnikih v Ljubljani (pri dveh smo naročilo izvedli po telefonu in prek spletnega portala ehrana.si), treh v Mariboru in dveh v Kopru skupno opravili 12 naročil in preverili, kako poteka storitev naročanja in dostave pice margerita. Pet ponudnikov je prejelo skupno oceno za storitev dostave pice zelo dobro, eden dobro, pri kar šestih ponudnikih pa smo zaznali pomanjkljivosti, zato so bili temu primerno ocenjeni s skupno oceno pomanjkljivo.

Plačilo s kartico je treba zahtevati
Sprva smo se lotili ocenjevanja samega naročila. Zanimalo nas je, katere informacije dobimo, ko izbranega ponudnika pokličemo, in kako prijazna je oseba na drugi strani linije. V večini primerov je oseba na drugi strani prijazna, a vsekakor ni pripravljena na kramljanje in želi kratka ter jasna navodila. Pri oceni naročila sta se najbolje odrezala ponudnika Halo Pinki portal ehrana.si. Najslabše pa ponudnik Ali, pri katerem so bili poleg skopega podajanja informacij še neprijazni.

Za potrošnika je zelo pomembna tudi informacija o načinu plačila, saj vse več potrošnikov plačuje le s karticami in pri sebi nima vedno gotovine. Ob dostavi naročene hrane bi se torej zlahka znašli v zagati. Pri dveh ponudnikih (Halo Katra in Top Chef) ter pri naročilu preko spletnega portala ehrana.si so nas povprašali o želenem načinu plačila in bili zato ocenjeni zelo dobro. Pri večini ponudnikov je sicer možno naročilo plačati tudi s kartico, a le, če boste to zahtevali ob naročilu. Končno ceno naročila so nam zaupali le v gostili Halo Pinki. Vsekakor pa, v izogib nevšečnostim, priporočamo, da si pred naročilom ogledate ponudnikovo spletno stran, če je le ta na voljo.

Pri nekaterih pomanjkljive informacije na spletu
V drugem delu ocenjevanja smo se posvetli ocenjevanju dostave in informacij. Na spletni strani ponudnikov se potrošniki večinoma lahko seznanimo s ponudbo in ceno, z možnimi načini plačila in možnostmi dostave, saj imajo vsi ponudniki, z izjemo picerije Vivaldi, svojo spletno stran. A žal ponudniki velikokrat ne izkoristijo možnosti, ki jih ponuja splet, in ne navedejo vseh koristnih podatkov, ki zanimajo potrošnike (na primer možni načini plačila, cena dostave, če jo zaračunavajo posebej). Poleg prostovoljnih informacij pa so nekatere po zakonu obvezne, kot na primer navedba sestavin, ki lahko povzročijo alergijo ali preobčutljivost in morajo biti označene poleg ponudbe. Glede na to, da gre pri dostavi hrane za prodajo na daljavo, je treba informacijo podati ob ponudbi na spletni strani ali vsaj na letaku s ponudbo. Dva ponudnika, picerija Ali in Pizza 33, te navedbe na spletni strani nista imela, ko smo jih o tem povprašali, pa nismo dobili odgovora. Pri ponudniku Vivaldi, pa so nam odgovorili, da imajo informacijo o sestavinah, ki povzročajo alergijo, na voljo le potrošnikom, ki osebno obiščejo gostilno, za prodajo na daljavo pa ta informacija ni na voljo. Zato smo te ponudnike ocenili z nezadovoljivo.

Ko naročamo dostavo nas seveda najbolj zanima, koliko časa bomo čakali na naročeno hrano. Pri Top Chefu in Pizzi 33 so nam to informacijo povedali samoiniciativno ob oddaji naročila, pri drugih ponudnikih pa smo se morali o času dostave pozanimati sami. Vse pice smo naročali v času malice, med delavniki okrog 11. ure, z iste lokacije v posameznem kraju. A ker so ponudniki različno oddaljeni, jih po času dostave nismo primerjali. Ocenili pa smo, ali se čas dostave ujema z napovedanim oziroma obljubljenim, saj hrano naročamo, ko smo lačni, in smo takrat še posebno občutljivi predvsem, če dostava zamuja. S `točnostjo´se lahko pohvalijo ponudniki Cityburger, Dobra Vila, Halo Pinki in Maxi. Pri Halo Katra, Halo Katra (naročilo preko ehrana.si) in Top Chef pa so že tako napovedani daljši čas čakanja še prekoračili, zato so bili ocenjeni slabše. Opazili smo tudi, da so imele pice, ki so bile v dostavi približno 1 uro tudi nižjo temperaturo v primerjavi z ostalimi. A če bo dostava zamujala glede na napoved, nikar ne pričakujte opravičila. Prav tako po oddaji naročila ne načrtujte sestankov ali krajših odhodov iz lokacije, kamor ste naročili dostavo, saj se lahko zgodi, da bo pica pri vas tudi do pol ure prej od napovedane dostave (1 ura). Če v trenutku dostave ne boste na naslovu, vas lahko doleti nejevolja in celo arogantnost dostavljavca. To se je zgodilo tudi nam. Napovedan čas in čas dostave smo zabeležili ob posameznem ponudniku dostave pic.

Temperatura dostavljene hrane
Na koncu smo se posvetili še ocenjevanju samega izdelka. Preverili smo, ali je bila embalaža nepoškodovana, ali smo dobili, kar smo naročili, izmerili smo temperaturo dostavljene pice v trenutku dostave in podali grobo vizualno oceno o stopnji zapečenosti pice. Daljši čas dostave (več kot 40 minut) ne vpliva zgolj na nejevoljo naročnika, ampak tudi na temperaturo dostavljene hrane, kar smo opazili tudi pri pregledu. Pice naročene pri ponudnikih Halo Katra, Halo Pinki, Top Chef in Halo Katra, naročena preko spletnega portala ehrana.si, so imele ob dostavi nižjo temperaturo od 63 °C. Za temperaturo smo jih ocenili z oceno nezadovoljivo. Nižja temperatura ne vpliva zgolj na senzorično kakovost izdelka, ampak tudi na varnost živila, saj se bakterije v nevarnem temperaturnem območju hitro razmnožujejo, najhitreje med 21 in 47 °C, in lahko povzročijo zastrupitev s hrano, pri kateri so simptomi podobni trebušni gripi (trebušni krči, slabost, bruhanje, driska, povišana telesna temperatura). Zato je pomembno, da dostavljeno pico zaužijete v najkrajšem možnem času oziroma največ v dveh urah po dostavi ali pa jo shranite v hladilniku (največ 3 do 4 dni) in jo po potrebi pogrejete.

Varnost dostavljene hrane
Nacionalni inštitut za javno zdravje navaja, da je za varno dostavo hrane naročniku treba uporabiti transportna sredstva, ki omogočajo učinkovito čiščenje in razkuževanje. Uporabljena embalaža mora biti pravilno izbrana, čista in nepoškodovana, da ne spreminja kakovosti in varnosti živila ter ga ščiti pred zunanjimi vplivi. Med transportom je treba vzdrževati ustrezno temperaturo živila ves čas nad 63 °C. Jedi, ki so bile v nevarnem temperaturnem območju (5 °C do 63 °C) več kot dve uri, je treba zavreči.

Naš nasvet: Pojejte le polovico
Za manj aktivno odraslo osebo je dnevna potreba po energiji približno 2000 kcal (8400 kJ). Če na dan zaužijemo tri obroke, naj bi z zajtrkom in kosilom zadostili 80 odstotkom (po 40 odstotkov z vsakim obrokom) dnevnih potreb po energiji, preostalih 20 odstotkov naj bi pomenila večerja. A že z najmanjšo izmed dostavljenih pic, ki je tehtala skoraj 500 gramov, bi zadostili približno 60 odstotkom dnevnih potreb po energiji, z največjo (približno 900 gramov) pa celotno potrebo po energiji za ta dan. Priporočamo, da pojeste le pol pice, zraven si privoščite še skledo solate ali zelenjavno juho. Drugo polovico delite z družinskimi člani ali s sodelavci, če ste pico naročilo na delovno mesto. Lahko jo tudi shranite v hladilniku in porabite naslednji dan.

 Podatki o ocenjevanju

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri uveljavljanju stvarne napake?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Katere piškotke uporabljamo na strani in zakaj?


Kaj so piškotki?
Piškotki so sporočila, ki jih strežnik, na katerem je postavljeno posamezno spletno mesto, prenese na obiskovalčev trdi disk. V njih se shranijo podatki za kasnejšo uporabo (obisk), katerih namen je identifikacija obiskovalca spletnega mesta, njegovega spletnega brskalnika in računalnika. 
Piškotki so tako dobri kot slabi, dejstvo pa je, da si brez njih ne moremo niti predstavljati pregledovanja spletnih strani.

Zakaj so piškotki potrebni?
So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.
Na primer:

Piškotki za oglaševanje
Na naši spletni strani ni oglaševalskih piškotov.

Piškotek Facebook
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Facebook.

Piškotek Twitter
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Twitter.

Piškotek za prijavo na e-novice 
Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga le za zabeleženje e-naslova obiskovalca, ki se prijavi na e-novice na strani PotrošnikovZOOM. Z njim ne opravljamo nobene analitike obiskovalcev. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani.

Google & Google Analytics
Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede.

Piškotek Flash 
To je piškotek, ki ga ima na svojem računalniku večina uporabnikov spleta in omogoča ogled spletnih videov ali poslušanje glasovnih posnetkov. Na naši spletni strani je potreben za ogled brošur v načinu listanja in video vsebin. 
Več podatkov o piškotkih Flash je na spletni strani http://helpx.adobe.com/flash-player.html
V primeru, da uporabljate Firefox, lahko izberete opcijo, ki omogoča zaznavo in izbris Flash piškotkov.

Kako pobrišem vse piškotke?

Kako pobrišem posamezen piškotek?

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome, https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sl-sl&p=cpn_cookies
- Firefox http://support.mozilla.org/sl/kb/Kako%20aktivirate%20in%20deaktivirate%20pi%C5%A1kote
- Interne Explorer 9 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
- Internet Explorer 7 in 8 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows-vista/block-or-allow-cookies
- Opera (stran v angleškem jeziku) http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
- Safari (stran v angleškem jeziku) http://support.apple.com/kb/PH11913


Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@zps.si.