V sporih med uporabnikom in telekomunikacijskim operaterjem se pogosto izkaže, da uporabnik ni dovolj dobro seznanjen z vsebino pogodbe, ki jo je podpisal, in veljavnimi pogoji naročniškega razmerja. Potem, ko je primerjalno ocenjevanje sklepanja pogodb z operaterji mobilne telefonije v letu 2017 pokazalo porazno stanje, smo ga pri Mednarodnem institutu za potrošniške raziskave v letošnjem poletju ponovili. Žal smo ugotovili, da se glede seznanjanja potrošnikov s pomembnimi informacijami ni prav nič spremenilo. Uslužbenci so bili vedno prijazni, ključnih informacij – cenika dodatnih storitev in splošnih pogojev – pa ob sklenitvi pogodbe ne omenja nihče. A ob pregledu podpisanih dokumentov so ugotovili, da so pri vseh operaterjih podpisali nekaj, kar ni bilo res: da so si ogledali in bili seznanjeni s splošnimi in posebnimi pogoji ter cenikom. V pogodbah je sicer informacija, kako do njih, a vse to potrošnik opazi šele po podpisu in sklenitvi naročniškega razmerja.

Vsem štirim operaterjem smo zaradi netransparentnosti znižali oceno za sklepanje pogodbe, dobre in povprečne ocene zato ni dobil noben.

zoom PotrošnikovZOOM: preverite rezultate ocenjevanja sklepanja pogodb za storitve mobilne telefonije 

V okviru primerjalnega ocenjevanja so se ocenjevalci iz MIPORja po dvakrat odpravili v poslovalnice štirih največjih mobilnih operaterjev in sklenili naročniško razmerje za mobilno telefonijo. Osredotočili smo se na poslovalnice v dveh ljubljanskih trgovskih središčih, a v treh primerih (Telekom Slovenije in dvakrat T-2) smo naročniško razmerje sklepali v ločenih poslovnih prostorih, saj Telekom in T-2 v Mercator centru Šiška, T-2 pa tudi v City Parku nimata lastnih poslovalnic, pač pa le pooblaščenega "Na svetovalca smo dlje časa, skoraj 45 minut, čakali le pri T-2 na Verovškovi ulici, saj je bil (menda zaradi počitnic) zaposlen le eden. Povsem sami nismo bili niti pri drugih operaterjih, a čakalni čas večinoma ni bil daljši od petih minut," je pojasnil Boštjan Okorn ter dodal: "V poslovalnice smo sicer vstopali kot običajni potrošniki, brez veliko predznanja, predstavljali smo se kot nezahtevni uporabniki, a smo vseeno želeli, da je v paket vključenih vsaj 5 GB podatkov. Skladno s tem smo tudi izbrali paket, pri čemer velja poudariti, da imajo vsi operaterji pakete sestavljene tako, da smo želeno količino vključenih podatkov povsod nekajkrat presegli. Morda je tudi to razlog, da kakšnega konkretnega nasveta pri odločitvi za paket pravzaprav nismo dobili."

Vezave ne vsiljujejo
Sklepali smo naročniška razmerja brez vezave, pri čemer so bili pozorni na morebitne pritiske, naj vezavo vendarle sklenejo.

"Hujšega nismo doživeli, svetovalci so informacijo brez težav sprejeli, smo pa pričakovano dobivali namige, da s takšno odločitvijo nismo upravičeni do popusta pri naročnini ali pa, da lahko kasneje kupimo subvencioniran telefon – in se takrat, kajpak, vežemo," je povedal Boštjan Okorn. Pred podpisom pogodbe smo lahko v večini primerov izbrali telefonsko številko iz nabora nekaj številk, ki so bile na voljo.

O ceniku in splošnih pogojih ne izvemo nič
Kljub prijazni in hitri obravnavi pa skupni vtis ni pozitiven, saj se je ponovno izkazalo, da operaterji ne skrbijo dovolj za obveščenost uporabnikov o njihovih pravicah in dolžnostih. Pri vseh operaterjih smo pogodbe podpisali na elektronsko tablico. Pri nobenem svetovalcu nismo dobili v vpogled cenika dodatnih storitev in splošnih oziroma posebnih pogojev.

navedek1

Prav tako nam nihče ni niti na kratko razložil kakšnih posebnosti, še zlasti tistih, ki so povezane s stroški (denimo zamenjave paketov, odjave naročniškega razmerja, spremembe naslova in podobno). Med drugim nam je le svetovalka pri A1 v Mercator centru Šiška razložila, da bo na prvi položnici tudi strošek priključnine, pri vseh ostalih o tem ni bilo nič govora. Pogled na sklenjene pogodbe razkrije še eno nerodnost: le pri T-2 je razloženo, kaj pravzaprav sodi v paket, za katerega smo se odločili. Ostali trije operaterji sicer navajajo ime paketa, ne pa tudi, kaj vsebuje,

navedek2

je kritičen do odnosa operaterjev do svojih strank Boštjan Okorn.

Vse to napeljuje k dejstvu, da ima potrošnik po nepotrebnem težavo, kako priti do ustreznih informacij, na podlagi katerih bi bolj (s)poznal svoj paket in operaterja ter se tudi bolj informirano lotil odpravljanja morebitnih anomalij v času uporabe mobilnih storitev.

Primerjalno ocenjevanje sklepanja pogodb za storitve mobilne telefonije je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si . Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

 

 

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri najemu kredita?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Katere piškotke uporabljamo na strani in zakaj?


Kaj so piškotki?
Piškotki so sporočila, ki jih strežnik, na katerem je postavljeno posamezno spletno mesto, prenese na obiskovalčev trdi disk. V njih se shranijo podatki za kasnejšo uporabo (obisk), katerih namen je identifikacija obiskovalca spletnega mesta, njegovega spletnega brskalnika in računalnika. 
Piškotki so tako dobri kot slabi, dejstvo pa je, da si brez njih ne moremo niti predstavljati pregledovanja spletnih strani.

Zakaj so piškotki potrebni?
So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.
Na primer:

Piškotki za oglaševanje
Na naši spletni strani ni oglaševalskih piškotov.

Piškotek Facebook
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Facebook.

Piškotek Twitter
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Twitter.

Piškotek za prijavo na e-novice 
Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga le za zabeleženje e-naslova obiskovalca, ki se prijavi na e-novice na strani PotrošnikovZOOM. Z njim ne opravljamo nobene analitike obiskovalcev. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani.

Google & Google Analytics
Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede.

Piškotek Flash 
To je piškotek, ki ga ima na svojem računalniku večina uporabnikov spleta in omogoča ogled spletnih videov ali poslušanje glasovnih posnetkov. Na naši spletni strani je potreben za ogled brošur v načinu listanja in video vsebin. 
Več podatkov o piškotkih Flash je na spletni strani http://helpx.adobe.com/flash-player.html
V primeru, da uporabljate Firefox, lahko izberete opcijo, ki omogoča zaznavo in izbris Flash piškotkov.

Kako pobrišem vse piškotke?

Kako pobrišem posamezen piškotek?

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome, https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sl-sl&p=cpn_cookies
- Firefox http://support.mozilla.org/sl/kb/Kako%20aktivirate%20in%20deaktivirate%20pi%C5%A1kote
- Interne Explorer 9 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
- Internet Explorer 7 in 8 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows-vista/block-or-allow-cookies
- Opera (stran v angleškem jeziku) http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
- Safari (stran v angleškem jeziku) http://support.apple.com/kb/PH11913


Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@zps.si.