Pri novejših modelih poraba na cesti od laboratorijskih navedb odstopa vse do 50 odstotkov!

V začetku prihodnjega leta naj bi se končalo dolgoletno obdobje zavajanja kupcev avtomobila s podatki o porabi goriva. Z dokončno uveljavitvijo in komunikacijo porabe po standardu WLTP naj bi kupci novih avtomobilov dobili vsaj nekoliko bolj realno informacijo o porabi. Naše primerjalno ocenjevanje, je ponovno dokazalo, da so se ob uporabi podatkov NEDC razlike v zadnjem obdobju le še povečevale. Med primerjalnim ocenjevanjem smo ugotovili, da je več zavajanj pri avtomobilih z dizelskimi motorji.

Glede na zbrane in preračunane podatke je povprečna razlika med homologacijskimi in na cesti izmerjenimi podatki bencinskih motorjev dokaj sprejemljivih 13,8 odstotka, pri skoraj natančno polovici obravnavanih avtomobilih pa smo ugotovili razliko, ki je nižja od desetih odstotkov. Odstopanja so bila občutno višja pri dizelskih motorjih, saj je bila v povprečju razlika pri 50 najbolj pogostih modelih višja od 20 odstotkov. Če upoštevamo povprečne razlike, ki smo jih izračunali pri najbolj pogostih avtomobilih na slovenskih cestah, in jih prenesemo na celotni vozni park, merimo stroške zaradi nerealnih podatkov o porabi goriva v milijonih evrov - ti lahko na za Slovenijo dosežejo od 135 do 190 milijonov evro letno, odvisno od tega, kateri podatek o številu prevoženih kilometrov upoštevamo!

zoom PotrošnikovZOOM: preverite tabele, izračune in koliko preveč zaradi zavajanja o porabi goriva namenimo na nakup goriva

Zgodba je zavajanju s porabo goriva je doživela vrhunec z afero Dieselgate, ko so ameriški okoljevarstveniki Volkswagnu dokazali, da je celo namenoma prilagodil programsko opremo v vozilih, da bi ta na laboratorijskih preizkusih prikazala čim nižje vrednosti porabe goriva. Da bi zgodbi prišli čim bolj do dna, smo na MIPORju ob koncu leta 2016 prvič primerjali uradno zabeležene podatke s homologacijskega kartona in porabo goriva, ki jo na nemški strani spritmonitor.de, nekakšni vseevropski bazi, sporočajo lastniki avtomobilov. Po skoraj treh letih in pol smo raziskavo ponovili. "Kot osnovo smo tudi tokrat vzeli slovenski vozni park (ob koncu leta 2019), podatki so javno dostopni na portalu OPSI (Odprti podatki Slovenije), obnavljajo jih ob koncu junija in ob koncu decembra. Bazo smo prečistili in izluščili po 50 modelov z dizelskim in bencinskim motorjem," je pojasnil način izbora vozil Boštjan Okorn in dodal: "Primerjavo med homologacijsko in realno izmerjeno (povprečno) porabo goriva smo iz odstotkov preračunali v dodaten strošek, ki ga ima lastnik takšnega avtomobila zaradi nerealnih vrednosti porabe. Upoštevali smo trenutno veljavno ceno goriva (okrogel evro tako za dizel kot bencin), ki je med najnižjimi v zadnjih letih."

Bencinski motorji
Glede na zbrane in preračunane podatke je na prvi pogled mogoče zaključiti, da lastniki avtomobilov z bencinskimi motorji niso bili bistveno zavedeni ob nakupu. Povprečna razlika med homologacijskimi in na cesti izmerjenimi podatki je dokaj sprejemljivih 13,8 odstotka, pri skoraj natančno polovici (24) obravnavanih avtomobilih smo ugotovili razliko, ki je nižja od desetih odstotkov. "Prav desetina razlike je tista, za katero menimo, da je nekako `naravna´ in lahko odraža razliko med laboratorijskimi in realnimi razmerami na cesti," meni Boštjan Okorn in izpostavlja prve štiri avtomobile iz tabele, ki izstopajo v pozitivni smeri - trije Renaultovi in Citroënov, pri katerih je povprečna poraba praktično enaka kot v laboratoriju. Prav vsi trije sodijo med starejše modele (EURO 2 je v veljavi od leta 1996, EURO 3 pa so morali izdelovalci upoštevati do leta 2005).

V drugi polovici razvrstitve so starejši avtomobili redkejši, vse pogosteje pa se pojavljajo avtomobili z okoljevarstveno oznako EURO 5 in šele povsem na koncu tisti z oznako EURO 6.

navedek1

Zelo dobro je razvidno, da novejši avtomobili s homologacijsko porabo vse bolj odstopajo od realno izmerjenih vrednosti. Ti so na dnu table, med njimi pa najdemo peterico najsodobnejših - Volkswagen Polo, Citroën C3, Renault Captur, Renault Clio in Peugeot 208 - pri katerih poraba na cesti od laboratorijske odstopa vse do 41 odstotkov,

navedek2

izpostavlja Boštjan Okorn.

Dizelski motorji
Če smo dizelske motorje vedno označevali kot bolj varčne, bi jim lahko, glede na izračunane podatke, nadeli še oznako bolj zavajajoči. V povprečju je razlika pri 50 najbolj pogostih modelih namreč višja od 20 odstotkov.

navedek1

Na papirju je poraba v zadnjih tridesetih letih sicer res padala, a v praksi se to ni pokazalo. Tudi sicer boste tudi pri dizlih med resnicoljubnimi avtomobili našli predvsem starejše modele,

navedek2

opozarja Boštjan Okorn in izpostavlja, da je še najbolj nov Opel Insignia, star med 7 in 11 let, ki na 12. mestu razvrstitve v realnem prometu kot zadnji porabi za manj kot 10 odstotkov več goriva. A v zadnji tretjini avtomobilov, pri katerih poraba najbolj odstopa od homologacijske, starejšega od 11 let ne boste več našli. Razlika pa hitro raste in pri Renaultu Meganu (EURO 5) in Audiju A6 (EURO 6) celo preseže 50 odstotkov.

Primerjalno ocenjevanje laboratorijskih meritev z realno porabo goriva je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni institut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si . Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

 

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri najemu kredita?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Seznam piškotkov na naši spletni strani 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani 1 Obvezni  
joomla_user_state Ne Piškotek za informacijo o prijavljenem uporabniku. Do odjave iz uporabniškega računa 1 Obvezni  
joomla_remember_me Ne V primeru, da boste ob prijavi za dostop do članskih vsebin izbrali opcijo "Zapomni si", se bo ta piškotek shranil na vašem trdem disku. 2 meseca 1 Obvezni  
_gat Da Ta piškotek namesti Google Universal Analytics, z njim omeji zbiranje podatkov o obiskovalcu spletne strani z namenom hitrejšega delovanja bolj obiskanih spletnih strani. 1 minuta 2 Da
_gid Da Ta piškotek namesti Google Analytics z amenom shranjevanja informacij o tem, kako obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. Zbrani so podatki o številu obiskovalcev in spletnih strani iz katerih so prišli na našo spletno stran. Podatki so anonimizirani. 1 dan 2 Da
_ga Da Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede. Podatki so anonimizirani. 2 leti 2 Da
Extrawatch analytics Ne

Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga za merjenje obiska spletne strani zps, podatki so anonimizirani. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani. Več informacij: https://www.extrawatch.com/privacy-policy

Čas obiska spletne strani 2 Obvezni  
spu_cookienovice Ne Ta piškotek uporabljamo za to, da se obrazec za prijavo na zps e-novice ne prikaže tistim, ki so se na novice že prijavili. 20 dni  1 Obvezni  
cc_necessary Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto 1 Obvezni  
cc_analytics Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto 1 Obvezni Da
cc_social Da Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto 3 Da
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni 2 Da

Kako pobrišem vse piškotke?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno (Orodja => Izbriši zgodovino brskanja …); v pogovornem oknu izberejo "Izbriši vse …" oziroma pobrišejo vsaj piškotke in začasne internetne datoteke. 

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko to prav tako opravijo ročno (Orodja => Počisti zasebne podatke …) ali pa prilagodijo nastavitve tako, da se zasebni podatki po vsaki uporabi brskalnika pobrišejo samodejno (Orodja => Možnosti … => Zasebnost => Vselej počisti zasebne podatke, ko se zapre Firefox) in v pogovornem oknu izberejo še Nastavitve …, kjer določijo, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome.
V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več in nato Nastavitve. Na dnu kliknite Dodatno =>Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => Odstrani vse. Potrdite tako, da kliknete Izbriši vse.

Kako pobrišem posamezen piškotek?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno: Orodja=> Splošno=>Zgodovina brskanja=>Nastavitve=>v pojavnem oknu izberite Ogled datotek in potem izberete katere želite izbrisati.

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko opravijo ročno: Orodja => Možnosti => Zasebnost => in v oknu izberite Izbrišite posamezen piškotek, kjer določite, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več => Nastavitve => Dodatno => Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => V zgornjem desnem kotu poiščite ime spletnega mesta => Desno od spletnega mesta kliknite ikono za odstranjevanje Odstrani.

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome
- Firefox
- Interne Explorer
- Opera (stran v angleškem jeziku)
- Safari (stran v angleškem jeziku)

Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na web@zps.si.