Na MIPORju so tokrat vzeli pod drobnogled šest virtualnih asistentov slovenskih telekomunikacijskih operaterjev: A1, Bob, Hot Telekom, Telekom Slovenije, Telemach in T-2. Ocenjevanje je pokazalo, da gre res le za navidezne pomočnike, v katere očitno ne verjamejo niti sami ponudniki, kar dokazuje dejstvo, da so v dveh primerih zaman čakali na obljubljeno prevezavo k svetovalcu, ko pa so svetovalca vendarle dobili, pa nesprejemljivo dolgo čakali na odgovore.

Potrošniki, ki želijo preko spleta dobiti konkreten odgovor na konkretno vprašanje, si z navideznimi pomočniki pogosto ne morejo pomagati. V najboljšem primeru bodo lahko izbirali med vprašanji in odgovori, ki jih sistem ponudi, ob konkretno zastavljenem vprašanju pa navidezni pomočniki poiščejo le odgovore, povezane z določeno ključno besedo in ne razberejo smisla vprašanja iz konteksta. V takšnih primerih se je zato še vedno treba zateči k brskanju po spletnih straneh ponudnika ali h klasičnemu telefonskemu klicu.

Rezultati so v celoti prosto dostopni na spletnem mestu Potrošnikov Zoom

Primerjalno ocenjevanje spletne komunikacije pri telekomunikacijskih operaterjih je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih MIPOR izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne tukaj. Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Razvoj tehnologije umetne inteligence prinaša tudi možnost, da ponudniki storitev vsaj del vprašanj, ki bi jih uporabniki sicer zastavil klicnemu centru, prenesejo na spletnega, navideznega pomočnika. Najboljši bi morali na osnovi ključnih besed vsaj na najbolj splošna vprašanja odgovarjati (skoraj) tako kot človek, ob težjih vprašanjih pa bi uporabnika »prevezali« na pogovor v živo, s svetovalcem v človeški podobi.

oblacek

»Med pregledovanjem spletnih strani ste zagotovo že opazili, da se bolj ali manj vpadljivo (običajno v desnem spodnjem kotu) prikaže obvestilo, da lahko za pomoč povprašate kar z vpisom vprašanja v pripravljeno okence. Marsikdo morda niti ne ve, ali na drugi strani sedi svetovalec ali zgolj navidezni pomočnik, a to pravzaprav sploh ne bi smelo biti pomembno,« poudarja Boštjan Okorn in dodaja: »Za naše ocenjevanje smo pripravili nekaj splošnih vprašanj, kot prvi pogoj pa postavili, da mora imeti potrošnik možnost vprašanje postaviti anonimno. Tu se je zataknilo pri Telekomu Slovenije, ki to možnost ponuja le svojim naročnikom, medtem ko preostali te omejitve nimajo

Izkušnje niso najboljše

Spletnim (navideznim) svetovalcem so zastavili zelo splošna vprašanja, zato je na ocenjevanju Maks Telekoma Slovenije prejel najslabše ocene ne le zato, ker se brez naročniških podatkov z njim niso mogli pogovarjati, pač pa tudi zato, ker njegova zasnova dejansko ne ponuja odgovorov na splošna vprašanja. Tudi Titina iz T-2 hitro obupa. Kot poudarjajo ocenjevalci, je njena naloga predvsem promocija naročnine in dodatnih storitev za že obstoječe naročnike, nato pa omogoča neposreden stik s svetovalcem v spletnem klepetu, kar pa med pregledovanjem ni delovalo. Ocenjevalcem po desetih minutah čakanja namreč ni nihče odgovoril. Zato najnižja ocena tudi za T-2.

Podobno je bilo pri A1, kjer navidezna pomočnica Aida ponuja različne možnosti, preko katerih se lahko premikate po vsebini pomoči. Vse skupaj deluje kot nekoliko bolj prijazno iskanje po seznamu z vprašanji in odgovori (FAQ), ko ne zna odgovoriti na več vprašanj zapored, vas bo preusmerila na svetovalca, ki pa jo je, vsaj v primeru ocenjevalcev iz MIPORja pustil na cedilu, saj ji ni priskočil na pomoč. »Tudi tu smo namreč čakali več kot deset minut, nato pa obupali in A1 dodelili najnižjo oceno, saj odgovorov na naša vprašanja na ta način nismo prejeli,« je izpostavil Boštjan Okorn.

Hot Telekom in Telemach nimata navideznih pomočnikov, med spletnim klepetom s svetovalcem v živo pa so ocenjevalci izpostavili predvsem dolgo čakanje na odgovor pri Hot Telekomu in zgolj povprečno kakovost odgovorov pri Telemachu. Zadnji operater, ki so ga ocenili, je Bob, pri katerem preko tipkovnice neposredne povezave s človekom ne boste mogli vzpostaviti. Pomagate si lahko zgolj z nekoliko dodelanim sistemom vprašanj in odgovorov, ki omogoča iskanje po ključnih besedah oziroma vprašanjih.

Rezultati so v celoti dostopni tukaj: Ocenjevanje virtualnih asistentov: navidezni pomočniki, ki so res le navidezni.

Javno službo izvajanja primerjalnega ocenjevanja blaga in storitev sofinancira Ministrstvo RS za gospodarski razvoj in tehnologijo.

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!

Strinjam se s politiko varovanja osebnih podatkov
catchme refresh
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri najemu kredita?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Seznam piškotkov na naši spletni strani 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani 1 Obvezni  
joomla_user_state Ne Piškotek za informacijo o prijavljenem uporabniku. Do odjave iz uporabniškega računa 1 Obvezni  
joomla_remember_me Ne V primeru, da boste ob prijavi za dostop do članskih vsebin izbrali opcijo "Zapomni si", se bo ta piškotek shranil na vašem trdem disku. 2 meseca 1 Obvezni  
_gat Da Ta piškotek namesti Google Universal Analytics, z njim omeji zbiranje podatkov o obiskovalcu spletne strani z namenom hitrejšega delovanja bolj obiskanih spletnih strani. 1 minuta 2 Da
_gid Da Ta piškotek namesti Google Analytics z amenom shranjevanja informacij o tem, kako obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. Zbrani so podatki o številu obiskovalcev in spletnih strani iz katerih so prišli na našo spletno stran. Podatki so anonimizirani. 1 dan 2 Da
_ga Da Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede. Podatki so anonimizirani. 2 leti 2 Da
Extrawatch analytics Ne

Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga za merjenje obiska spletne strani zps, podatki so anonimizirani. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani. Več informacij: https://www.extrawatch.com/privacy-policy

Čas obiska spletne strani 2 Obvezni  
spu_cookienovice Ne Ta piškotek uporabljamo za to, da se obrazec za prijavo na zps e-novice ne prikaže tistim, ki so se na novice že prijavili. 20 dni  1 Obvezni  
cc_necessary Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto 1 Obvezni  
cc_analytics Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto 1 Obvezni Da
cc_social Da Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto 3 Da
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni 2 Da

Kako pobrišem vse piškotke?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno (Orodja => Izbriši zgodovino brskanja …); v pogovornem oknu izberejo "Izbriši vse …" oziroma pobrišejo vsaj piškotke in začasne internetne datoteke. 

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko to prav tako opravijo ročno (Orodja => Počisti zasebne podatke …) ali pa prilagodijo nastavitve tako, da se zasebni podatki po vsaki uporabi brskalnika pobrišejo samodejno (Orodja => Možnosti … => Zasebnost => Vselej počisti zasebne podatke, ko se zapre Firefox) in v pogovornem oknu izberejo še Nastavitve …, kjer določijo, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome.
V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več in nato Nastavitve. Na dnu kliknite Dodatno =>Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => Odstrani vse. Potrdite tako, da kliknete Izbriši vse.

Kako pobrišem posamezen piškotek?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno: Orodja=> Splošno=>Zgodovina brskanja=>Nastavitve=>v pojavnem oknu izberite Ogled datotek in potem izberete katere želite izbrisati.

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko opravijo ročno: Orodja => Možnosti => Zasebnost => in v oknu izberite Izbrišite posamezen piškotek, kjer določite, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več => Nastavitve => Dodatno => Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => V zgornjem desnem kotu poiščite ime spletnega mesta => Desno od spletnega mesta kliknite ikono za odstranjevanje Odstrani.

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome
- Firefox
- Interne Explorer
- Opera (stran v angleškem jeziku)
- Safari (stran v angleškem jeziku)

Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na web@zps.si.