Na MIPORju so tokrat vzeli pod drobnogled šest virtualnih asistentov slovenskih telekomunikacijskih operaterjev: A1, Bob, Hot Telekom, Telekom Slovenije, Telemach in T-2. Ocenjevanje je pokazalo, da gre res le za navidezne pomočnike, v katere očitno ne verjamejo niti sami ponudniki, kar dokazuje dejstvo, da so v dveh primerih zaman čakali na obljubljeno prevezavo k svetovalcu, ko pa so svetovalca vendarle dobili, pa nesprejemljivo dolgo čakali na odgovore.

Potrošniki, ki želijo preko spleta dobiti konkreten odgovor na konkretno vprašanje, si z navideznimi pomočniki pogosto ne morejo pomagati. V najboljšem primeru bodo lahko izbirali med vprašanji in odgovori, ki jih sistem ponudi, ob konkretno zastavljenem vprašanju pa navidezni pomočniki poiščejo le odgovore, povezane z določeno ključno besedo in ne razberejo smisla vprašanja iz konteksta. V takšnih primerih se je zato še vedno treba zateči k brskanju po spletnih straneh ponudnika ali h klasičnemu telefonskemu klicu.

Rezultati so v celoti prosto dostopni na spletnem mestu Potrošnikov Zoom

Primerjalno ocenjevanje spletne komunikacije pri telekomunikacijskih operaterjih je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih MIPOR izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne tukaj. Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Razvoj tehnologije umetne inteligence prinaša tudi možnost, da ponudniki storitev vsaj del vprašanj, ki bi jih uporabniki sicer zastavil klicnemu centru, prenesejo na spletnega, navideznega pomočnika. Najboljši bi morali na osnovi ključnih besed vsaj na najbolj splošna vprašanja odgovarjati (skoraj) tako kot človek, ob težjih vprašanjih pa bi uporabnika »prevezali« na pogovor v živo, s svetovalcem v človeški podobi.

oblacek

»Med pregledovanjem spletnih strani ste zagotovo že opazili, da se bolj ali manj vpadljivo (običajno v desnem spodnjem kotu) prikaže obvestilo, da lahko za pomoč povprašate kar z vpisom vprašanja v pripravljeno okence. Marsikdo morda niti ne ve, ali na drugi strani sedi svetovalec ali zgolj navidezni pomočnik, a to pravzaprav sploh ne bi smelo biti pomembno,« poudarja Boštjan Okorn in dodaja: »Za naše ocenjevanje smo pripravili nekaj splošnih vprašanj, kot prvi pogoj pa postavili, da mora imeti potrošnik možnost vprašanje postaviti anonimno. Tu se je zataknilo pri Telekomu Slovenije, ki to možnost ponuja le svojim naročnikom, medtem ko preostali te omejitve nimajo

Izkušnje niso najboljše

Spletnim (navideznim) svetovalcem so zastavili zelo splošna vprašanja, zato je na ocenjevanju Maks Telekoma Slovenije prejel najslabše ocene ne le zato, ker se brez naročniških podatkov z njim niso mogli pogovarjati, pač pa tudi zato, ker njegova zasnova dejansko ne ponuja odgovorov na splošna vprašanja. Tudi Titina iz T-2 hitro obupa. Kot poudarjajo ocenjevalci, je njena naloga predvsem promocija naročnine in dodatnih storitev za že obstoječe naročnike, nato pa omogoča neposreden stik s svetovalcem v spletnem klepetu, kar pa med pregledovanjem ni delovalo. Ocenjevalcem po desetih minutah čakanja namreč ni nihče odgovoril. Zato najnižja ocena tudi za T-2.

Podobno je bilo pri A1, kjer navidezna pomočnica Aida ponuja različne možnosti, preko katerih se lahko premikate po vsebini pomoči. Vse skupaj deluje kot nekoliko bolj prijazno iskanje po seznamu z vprašanji in odgovori (FAQ), ko ne zna odgovoriti na več vprašanj zapored, vas bo preusmerila na svetovalca, ki pa jo je, vsaj v primeru ocenjevalcev iz MIPORja pustil na cedilu, saj ji ni priskočil na pomoč. »Tudi tu smo namreč čakali več kot deset minut, nato pa obupali in A1 dodelili najnižjo oceno, saj odgovorov na naša vprašanja na ta način nismo prejeli,« je izpostavil Boštjan Okorn.

Hot Telekom in Telemach nimata navideznih pomočnikov, med spletnim klepetom s svetovalcem v živo pa so ocenjevalci izpostavili predvsem dolgo čakanje na odgovor pri Hot Telekomu in zgolj povprečno kakovost odgovorov pri Telemachu. Zadnji operater, ki so ga ocenili, je Bob, pri katerem preko tipkovnice neposredne povezave s človekom ne boste mogli vzpostaviti. Pomagate si lahko zgolj z nekoliko dodelanim sistemom vprašanj in odgovorov, ki omogoča iskanje po ključnih besedah oziroma vprašanjih.

Rezultati so v celoti dostopni tukaj: Ocenjevanje virtualnih asistentov: navidezni pomočniki, ki so res le navidezni.

Javno službo izvajanja primerjalnega ocenjevanja blaga in storitev sofinancira Ministrstvo RS za gospodarski razvoj in tehnologijo.

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami? Naročite se na e-novice še danes!
Antispam

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: MIPOR, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, mipor@mipor.eu 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@mipor.eu.