Med težavami, s katerimi se srečujejo potrošniki, so telekomunikacijske storitve v zadnjih nekaj letih med najbolj perečimi. Te storitve so kompleksne in zahtevajo dobršno stopnjo razumevanja, potrošniki pa pred sklenitvijo pogosto ne dobijo dovolj informacij oz. jih ne dobijo pravočasno.

zoom Preverite rezultate ocenjevanja: Sklepanje pogodb pri mobilnih operaterjih

Kot potrošniška organizacija bi pričakovali, da ob sklepanju pogodbe uslužbenci posebej pazijo na to, da potrošnikom razložijo posebnosti naročniškega razmerja, jih morebiti opozorijo na najbolj pogoste težave in jim skušajo priporočiti takšen paket storitev, ki bo kar najbolje zadovoljeval njihove potrebe. A rezultati ocenjevanja kažejo, da to ne drži. Ob obisku osmih poslovalnic štirih največjih operaterjev mobilne telefonije, kjer so sklenili naročniško razmerje, niti v eni niso pred podpisom potrošniku predstavili splošnih pogojev poslovanja, v njih izpostavili kakšne posebnosti in omogočili vpogleda v celotni cenik storitev, ki se tičejo naročniškega paketa. Tabele in konkretne ugotovitve so objavljene na www.potrošnikovZOOM.si – v celoti dostopni brezplačno.

Primerjalno ocenjevanje sklepanja naročniškega razmerja za mobilno telefonijo pri slovenskih operaterjih je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si. Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Obiskali so osem poslovalnic štirih največjih operarjev mobilne telefonije. "Svetovalci (in svetovalke) so bili večinoma prijazni in dovolj zgovorni, edina večja negativna izjema je bil eden od Telekomovih svetovalcev, pri katerem se nam je zdelo, da ni preveč vesel, da smo ga zmotili, njegovi odgovori so bili odrezavi, težko ga je bilo razumeti, sam od sebe ni izdal prav veliko informacij. Pri A1 pa je svetovalka rabila daleč največ časa, a predvsem zato, ker nas ni znala natančno usmerjati in smo se vedno znova vračali na iste teme, saj ni bila dovolj prepričljiva z odgovori, občasno se nam je zdelo, da niti ni povsem prepričana, ali ima prav. Daleč najhitreje smo naročniško pogodbo sklenili pri T-2," je predstavil nakupno izkušnjo Boštjan Okorn in dodal:

navedek1

Zadovoljni smo lahko z dejstvom, da prav noben svetovalec ni izpostavljal vezave naročniškega razmerja ali nam celo vsiljeval nakupa telefona. Prav tako nas svetovalci niso skušali prepričati, naj se odločimo za še kakšno njihovo storitev, pa čeprav so vsi štirje operaterji dejavni tudi v svetu fiksnega interneta, televizije in fiksne telefonije.

navedek2

Brez informacij o splošnih pogojih in celovitemu vpogledu v cenik storitev izbranega paketa pred podpisom pogodbe
Po izbiri naročniškega paketa, je sklepanje pogodbe steklo zelo hitro. "Kar prehitro, bi rekli. Od nas so zahtevali osebni dokument in davčno številko, izbrali smo si lahko telefonsko številko, a pred podpisom nam niti en svetovalec ni predstavil splošnih pogojev poslovanja, v njih izpostavil kakšne posebnosti in nam omogočili vpogleda v celotni cenik storitev, ki se tičejo naročniškega paketa. To je zaskrbljujoče in samo potrjuje naša predvidevanja, da marsikateri potrošnik zaide v težave pri svojem operaterju tudi zato, ker dejansko ni seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja," je poudaril Matjaž Jakin in dodal: "Pa vendar je na vseh pogodbah pisalo, da je potrošnik seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja in cenikom storitev, na večini pa celo, da je splošne pogoje prejel, čeprav jih v resnici nismo prejeli." Podpis pogodbe so v vseh primerih opravili na elektronsko tablico, pri čemer vsebine pogodbe pred podpisom niso dobili v vpogled oziroma je niso mogli v miru prebrati.

Pogodbe brez ključnih informacij
Po pregledu natisnjenih pogodb so ugotovili še eno neprijetno dejstvo: nikjer namreč ni natančno zapisano, kaj vsebuje naročniški paket, za katerega so se odločili in kakšna je njegova cena. "Na pogodbi je le naziv paketa, vse ostalo mora torej potrošnik, torej iskati po različnih kanalih, kar je lahko težavno še zlasti, če se operater odloči, da izbrani paket umakne iz svoje redne ponudbe," opozarja Okorn. Splošni pogoji poslovanja so res dosegljivi tudi na spletnih straneh operaterjev, a nerazumno je pričakovati, da pred sklenitvijo pogodbe prav vsak potrošnik obišče te strani in si jih doma prebere. Da bi bilo lahko drugače, dokazuje primer iz Telemachove poslovalnice, kjer so pri drugem obisku dobili v roke lepo natisnjene splošne pogoje in izvleček iz cenika – a, žal, šele takrat, ko so pogodbo že podpisali, skupaj z vsemi drugimi papirji.

Poziv operaterjem : Čas je za potrošnikom prijazno sklepanje naročniške pogodbe

Po mnenju Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave bi moral biti potrošnik pred sklenitvijo naročniške pogodbe seznanjen s čim več podrobnostmi, povezanih z naročniškim razmerjem, zagotovo pa bi moral dobiti v roke vsaj:

  •  splošne pogoje poslovanja,
  • posebne pogoje, vezane na izbrani naročniški paket,
  • cenik storitev, povezanih z izbranim naročniškim paketom, še zlasti cenik administrativnih stroškov.

Na naročniški pogodbi bi morala biti specificirana vsebina izbranega naročniškega paketa, zapisana bi morala biti tudi njegova cena (skupaj z morebitnimi ugodnostmi). Potrošnik bi moral imeti možnost vsebino pogodbe v miru prebrati, pri čemer bi mu moral svetovalec ponuditi možnost, da pogodbo že pred podpisom natisne.

Ker želimo, da se na tem področju vzpostavi konkreten in nedvoumen odnos med potrošnikom in ponudnikom, ki bi bil zaupanja vreden in ne bi dopuščal dvomov v razumevanje pogodbe in pogojev sklenitve naročniškega razmerja, smo o rezultatih ocenjevanja obvestili vse sodelujoče operaterje. Pozvali smo jih, naj izboljšajo prakso na tem področju in na ta način povečajo varstvo potrošnikov ter poskrbijo za njihovo večje zadovoljstvo in zmanjšanje števila pritožb, ki so posledica nerazumevanja pogodbenega odnosa.

Predstavitev s tiskovne konference

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!
catchme refresh
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri najemu kredita?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Seznam piškotkov na naši spletni strani 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani 1 Obvezni  
joomla_user_state Ne Piškotek za informacijo o prijavljenem uporabniku. Do odjave iz uporabniškega računa 1 Obvezni  
joomla_remember_me Ne V primeru, da boste ob prijavi za dostop do članskih vsebin izbrali opcijo "Zapomni si", se bo ta piškotek shranil na vašem trdem disku. 2 meseca 1 Obvezni  
_gat Da Ta piškotek namesti Google Universal Analytics, z njim omeji zbiranje podatkov o obiskovalcu spletne strani z namenom hitrejšega delovanja bolj obiskanih spletnih strani. 1 minuta 2 Da
_gid Da Ta piškotek namesti Google Analytics z amenom shranjevanja informacij o tem, kako obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. Zbrani so podatki o številu obiskovalcev in spletnih strani iz katerih so prišli na našo spletno stran. Podatki so anonimizirani. 1 dan 2 Da
_ga Da Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede. Podatki so anonimizirani. 2 leti 2 Da
Extrawatch analytics Ne

Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga za merjenje obiska spletne strani zps, podatki so anonimizirani. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani. Več informacij: https://www.extrawatch.com/privacy-policy

Čas obiska spletne strani 2 Obvezni  
spu_cookienovice Ne Ta piškotek uporabljamo za to, da se obrazec za prijavo na zps e-novice ne prikaže tistim, ki so se na novice že prijavili. 20 dni  1 Obvezni  
cc_necessary Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto 1 Obvezni  
cc_analytics Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto 1 Obvezni Da
cc_social Da Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto 3 Da
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni 2 Da

Kako pobrišem vse piškotke?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno (Orodja => Izbriši zgodovino brskanja …); v pogovornem oknu izberejo "Izbriši vse …" oziroma pobrišejo vsaj piškotke in začasne internetne datoteke. 

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko to prav tako opravijo ročno (Orodja => Počisti zasebne podatke …) ali pa prilagodijo nastavitve tako, da se zasebni podatki po vsaki uporabi brskalnika pobrišejo samodejno (Orodja => Možnosti … => Zasebnost => Vselej počisti zasebne podatke, ko se zapre Firefox) in v pogovornem oknu izberejo še Nastavitve …, kjer določijo, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome.
V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več in nato Nastavitve. Na dnu kliknite Dodatno =>Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => Odstrani vse. Potrdite tako, da kliknete Izbriši vse.

Kako pobrišem posamezen piškotek?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno: Orodja=> Splošno=>Zgodovina brskanja=>Nastavitve=>v pojavnem oknu izberite Ogled datotek in potem izberete katere želite izbrisati.

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko opravijo ročno: Orodja => Možnosti => Zasebnost => in v oknu izberite Izbrišite posamezen piškotek, kjer določite, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več => Nastavitve => Dodatno => Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => V zgornjem desnem kotu poiščite ime spletnega mesta => Desno od spletnega mesta kliknite ikono za odstranjevanje Odstrani.

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome
- Firefox
- Interne Explorer
- Opera (stran v angleškem jeziku)
- Safari (stran v angleškem jeziku)

Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na web@zps.si.