Nimate časa ali volje za pripravo kosila? Ste dobili nenapovedan obisk prijateljev, pa nimate pri roki nobenih prigrizkov? Dostava pice je lahko v takih primerih priročna rešitev za potešitev lakote. Čeprav gre za razmeroma preprosto storitev, določena pozornost pri naročanju ne bo odveč. V tokratno primerjano ocenjevanje smo pod drobnogled vzeli deset ponudnikov, pri katerih sodelujoči v anketi najpogosteje naročajo dostavo pice. Tako smo pri petih ponudnikih v Ljubljani, treh v Mariboru in dveh v Kopru skupno opravili 12 naročil in preverili, kako poteka storitev naročanja in dostave pice margerita.

Pet ponudnikov je prejelo skupno oceno za storitev dostave pice zelo dobro, eden dobro, pri kar šestih ponudnikih pa smo zaznali pomanjkljivosti, zato so bili temu primerno ocenjeni s skupno oceno pomanjkljivo.

Plačilo s kartico je treba zahtevati
Sprva smo se lotili ocenjevanja samega naročila. Zanimalo nas je, katere informacije dobimo, ko izbranega ponudnika pokličemo, in kako prijazna je oseba na drugi strani linije. Pri oceni naročila sta se najbolje odrezala ponudnika Halo Pinki portal ehrana.si. Najslabše pa ponudnik Ali, pri katerem so bili poleg skopega podajanja informacij še neprijazni.

zoom Preverite: primerjalno ocenjevanje dostave pic

Za potrošnika je zelo pomembna tudi informacija o načinu plačila, saj vse več potrošnikov plačuje le s karticami in pri sebi nima vedno gotovine. Ob dostavi naročene hrane bi se torej zlahka znašli v zagati. Pri dveh ponudnikih (Halo Katra in Top Chef) ter pri naročilu preko spletnega portala ehrana.si smo povprašali o želenem načinu plačila in bili zato ocenjeni zelo dobro. Pri večini ponudnikov je sicer možno naročilo plačati tudi s kartico, a le, če bo to potrošnik zahteval ob naročilu. Končno ceno naročila pa so zaupali le v gostilni Halo Pinki. V izogib nevšečnostim priporočamo, da si potrošniki pred naročilom ogledajo ponudnikovo spletno stran, če je le ta na voljo.

Tudi na spletu žal ni vedno vseh informacij
Na spletni strani ponudnikov se potrošniki večinoma lahko seznanijo s ponudbo in ceno, z možnimi načini plačila in možnostmi dostave, saj imajo vsi ponudniki, z izjemo picerije Vivaldi, svojo spletno stran. A žal ponudniki velikokrat ne izkoristijo možnosti, ki jih ponuja splet, in ne navedejo vseh koristnih podatkov, ki zanimajo potrošnike (na primer možni načini plačila, cena dostave, če jo zaračunavajo posebej). Poleg prostovoljnih informacij pa so nekatere po zakonu obvezne, kot na primer navedba sestavin, ki lahko povzročijo alergijo ali preobčutljivost in morajo biti označene poleg ponudbe. Glede na to, da gre pri dostavi hrane za prodajo na daljavo, je treba tako informacijo podati ob ponudbi na spletni strani ali vsaj na letaku s ponudbo. Dva ponudnika, picerija Ali in Pizza 33, te navedbe na spletni strani nista imela, ko smo jih o tem povprašali, pa nismo dobili odgovora. Pri ponudniku Vivaldi, pa so nam odgovorili, da imajo informacijo o sestavinah, ki povzročajo alergijo, na voljo le potrošnikom, ki osebno obiščejo gostilno, za prodajo na daljavo pa ta informacija ni na voljo. Zato smo te ponudnike ocenili z nezadovoljivo.

Nekateri zamujajo, drugi prehitevajo
Ko naročamo dostavo, nas seveda najbolj zanima, koliko časa bomo čakali na naročeno hrano. Pri dveh izmed ocenjevanih ponudnikov so to informacijo povedali samoiniciativno ob oddaji naročila, pri drugih ponudnikih pa se morali ocenjevalci o času dostave pozanimati sami. S `točnostjo´ se lahko pohvalijo ponudniki Cityburger, Dobra Vila, Halo Pinki in Maxi. Pri Halo Katra, Halo Katra (naročilo preko ehrana.si) in Top Chef pa so že tako napovedani daljši čas čakanja še prekoračili, zato so bili ocenjeni slabše.

navedek1

Opazili smo tudi, da so imele pice, ki so bile v dostavi približno 1 uro tudi nižjo temperaturo v primerjavi z ostalimi,

navedek2

so povedali na MIPORju in dodali: "A če bo dostava zamujala glede na napoved, nikar ne pričakujte opravičila. Prav tako po oddaji naročila ne načrtujte sestankov ali krajših odhodov iz lokacije, kamor ste naročili dostavo, saj se lahko zgodi, da bo pica pri vas tudi do pol ure prej od napovedane dostave (1 ura). Če v trenutku dostave ne boste na naslovu, vas lahko doleti nejevolja in celo arogantnost dostavljavca."

Primerjalno ocenjevanje storitve dostave pice je bilo izvedeno v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Vse informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani www.potrošnikovZOOM.si . Medije naprošamo, da ob komuniciranju rezultatov primerjalnega ocenjevanja navedejo sofinancerja, tj. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

 

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri uveljavljanju stvarne napake?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Katere piškotke uporabljamo na strani in zakaj?


Kaj so piškotki?
Piškotki so sporočila, ki jih strežnik, na katerem je postavljeno posamezno spletno mesto, prenese na obiskovalčev trdi disk. V njih se shranijo podatki za kasnejšo uporabo (obisk), katerih namen je identifikacija obiskovalca spletnega mesta, njegovega spletnega brskalnika in računalnika. 
Piškotki so tako dobri kot slabi, dejstvo pa je, da si brez njih ne moremo niti predstavljati pregledovanja spletnih strani.

Zakaj so piškotki potrebni?
So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.
Na primer:

Piškotki za oglaševanje
Na naši spletni strani ni oglaševalskih piškotov.

Piškotek Facebook
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Facebook.

Piškotek Twitter
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Twitter.

Piškotek za prijavo na e-novice 
Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga le za zabeleženje e-naslova obiskovalca, ki se prijavi na e-novice na strani PotrošnikovZOOM. Z njim ne opravljamo nobene analitike obiskovalcev. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani.

Google & Google Analytics
Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede.

Piškotek Flash 
To je piškotek, ki ga ima na svojem računalniku večina uporabnikov spleta in omogoča ogled spletnih videov ali poslušanje glasovnih posnetkov. Na naši spletni strani je potreben za ogled brošur v načinu listanja in video vsebin. 
Več podatkov o piškotkih Flash je na spletni strani http://helpx.adobe.com/flash-player.html
V primeru, da uporabljate Firefox, lahko izberete opcijo, ki omogoča zaznavo in izbris Flash piškotkov.

Kako pobrišem vse piškotke?

Kako pobrišem posamezen piškotek?

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome, https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sl-sl&p=cpn_cookies
- Firefox http://support.mozilla.org/sl/kb/Kako%20aktivirate%20in%20deaktivirate%20pi%C5%A1kote
- Interne Explorer 9 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
- Internet Explorer 7 in 8 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows-vista/block-or-allow-cookies
- Opera (stran v angleškem jeziku) http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
- Safari (stran v angleškem jeziku) http://support.apple.com/kb/PH11913


Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@zps.si.