Storitve mobilne telefonije uporabljamo praktično vsi večkrat na dan. A to ne pomeni, da vsi tudi obvladamo vse podrobnosti, zato je prav, da ob morebitnem dvomu uporabimo možnost, ki jo ponujajo vsi operaterji: klicni center. Kljub številnim drugim elektronskim potem, kot so elektronska pošta, družbena omrežja ali neposredno sporočanje, ostajajo klici po telefonu še vedno najbolj pogost stik uporabnikov in operaterjev. Po dveh letih in pol smo ponovno preverili, kako se izkažejo z odgovori na ne preveč zahtevna vprašanja.

Ko smo v septembru 2016 zadnjič preverili klicne centre mobilnih operaterjev, smo zapisali, da so nas obravnavali prijazno, pa tudi, da nismo vedno dobili pravega odgovora. Tokratni vtis ni dosti drugačen, morda bi lahko dodali še težavo s predolgim čakanjem, saj se nam je kar pri treh operaterjih zgodilo, da je čakalni čas presegel 10 minut in s tem naše potrpljenje. Pri Telekomu Slovenije so imeli preveč dela v zgodnjih popoldanskih urah, pri A1 zvečer, Bobov klicni center pa se na naše klice ni odzval v nedeljo zvečer.

Kliknite na tabelo za povečavo

tabelaKlicniCentriFinal

Omenjeni operaterji so zato dobili slabšo skupno oceno, še posebej slabo pa si je prislužil Telekom Slovenije, saj smo pri vseh klicih čakali bistveno dlje, kot pri ostalih operaterjih. Enkrat le nekaj sekund manj kot deset minut, najhitreje pa nam jih je uspelo doklicati v večernem času, a tudi takrat smo čakali pet minut in pol. Telekom Slovenije je zaradi dolgega čakanja dobil slabšo skupno oceno. Daljše čakalne čase smo zabeležili še pri A1, a vendarle ne tako dolgih. Enkrat so se nam oglasili že po nekaj sekundah, dvakrat pa smo čakali približno štiri minute.

Vsi ostali operaterji so se na naše klice oglašali bistveno prej. Pri Telemachu smo čakali od petnajst sekund do ene minute, pri Bobu najdlje pol minute (če odštejemo prej omenjen presežen čakalni čas), daleč najhitreje pa se odzivajo pri Hot Hofer Telekomu in T-2, v povprečju prej kot v 10 sekundah. Mimogrede: pri Hot Hofer Telekomu se te prednosti zavedajo, saj so v odgovorih na splošna vprašanja izpostavili, da je pri njih povprečni čakalni čas zgolj 22 sekund.

Še preden smo začeli meriti čakalni čas, smo se morali prebiti skozi najrazličnejše izbire in informacije. Najbolj moteče je predvajanje precej dolge reklame za eno od storitev pri Telemachu takoj po vzpostavitvi zveze, saj smo jo morali poslušati ob vsakem klicu. Šele potem se namreč zvrstijo informacije o petih izbirah, ki so na voljo. Precej krajše samoreklamno sporočilo se po vzpostavitvi zveze predvaja tudi pri Bobu, pri A1 in Telekomu pa boste takšna sporočila hočeš nočeš morali poslušati med čakanjem na prostega operaterja. Oba največja operaterja sicer vmes sporočita tudi alternativne možnosti za stik, kot je, denimo elektronska pošta ali obisk posebnega portala na spletu.

Z izbiro poti do svetovalca smo se morali ubadati pri vseh operaterjih, razen pri Hot Hofer Telekomu. Ob Telemachu (5) imata največ možnih izbir še A1 (6, v dveh delih) in Telekom Slovenije (5). Pri A1 in T-2 z izbiro še potrdimo ali zavrnemo snemanje klica, ostali operaterji klicev ne snemajo.

Vsaj informacijo o podaljšanem čakalnem času smo dobili pri Bobu, Telekomu in Telemachu, pri zadnjem so nam ob enem od klicev celo sporočili, da bomo čakali več kot pet minut. V resnici so se nam oglasili že po minuti … Zanimiva je bila tudi izkušnja pri Hot Hofer Telekomu, saj so nas pri enem od klicev »prestrašili« z navedbo, da so vsi operaterji zasedeni, a kljub temu se nam je svetovalec oglasil že po manj kot desetih sekundah. V primerjavi s prejšnjim ocenjevanjem je opozoril o morebitnem podaljšanem čakanju torej več, njihova natančnost pa ni ravno na visoki ravni.

Kljub temu da dogajanja po vzpostavitvi zveze v skupni oceni ne upoštevamo, pa smo se zaradi precej slabših ocen A1 (veliko število izbir, predvajanje reklam), Boba (predvajanje reklam takoj po vzpostavitvi zvezi) in predvsem Telemacha (dolgo predvajanje reklam tako po vzpostavitvi zveze, veliko število izbir) odločili, ob slabši oceni ta kriterij lahko vpliva na skupno oceno.

Ko pokličemo klicni center, si najbrž ne predstavljamo, da bi na naše vprašanje lahko odgovorili napačno. Žal smo to doživeli tudi med tokratnim preverjanjem, še več: le pri Telekomu Slovenije in Telemachu so na vsa naša vprašanja odgovorili točno, svetovalci vseh ostalih operaterjev so se po enkrat zmotili (ne vsi pri istem vprašanju). Posebej izpostavljamo A1, kjer je svetovalka priznala, da ne ve odgovora in da nas bodo poklicali nazaj. Res so nam vrnili klic, a šele čez dobri dve uri, odgovor pa je bil – napačen. V tem primeru smo slabo ocenili tudi hitrost odgovora, ta kriterij smo sicer vpeljali zato, da smo ločili svetovalce, ki odgovor ustrelijo kot iz topa, od tistih, ki zanj potrebujejo nekaj več časa ali pa se celo posvetujejo s sodelavci.

V večini ostalih primerov se nam je zdelo, da smo pravi odgovor dobili dovolj hitro, pa tudi prijazno, čeprav je res, da je kdaj pa kdaj oseba na oni strani dajala občutek zdolgočasenosti ali celo rahle osornosti in strogosti.

Skupna ocena je pri večini operaterjev povprečna, le Telekom Slovenije ima oceno pomanjkljivo zaradi že omenjenega (pre)dolgega čakanja na svetovalca. Pri kakovosti odgovorov so se najbolje odrezali svetovalci Telekoma Slovenije in Telemacha, bistveno manj suvereno in natančno slabše pa so odgovarjali svetovalci pri T-2, saj se nam je pri njih večkrat zgodilo, da razlage niso bile popolne in da je bilo treba za popoln odgovor postavljati dodatna vprašanja. Vsi ostali svetovalci so svoje delo opravili dobro, ko so, seveda, odgovorili pravilno.

 Kako smo ocenjevali

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami?
Naročite se na e-novice še danes!
Joomla Extensions powered by Joobi

Poznate pravice potrošnikov pri najemu kredita?

www.vemvec.si

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Seznam piškotkov na naši spletni strani 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani 1 Obvezni  
joomla_user_state Ne Piškotek za informacijo o prijavljenem uporabniku. Do odjave iz uporabniškega računa 1 Obvezni  
joomla_remember_me Ne V primeru, da boste ob prijavi za dostop do članskih vsebin izbrali opcijo "Zapomni si", se bo ta piškotek shranil na vašem trdem disku. 2 meseca 1 Obvezni  
_gat Da Ta piškotek namesti Google Universal Analytics, z njim omeji zbiranje podatkov o obiskovalcu spletne strani z namenom hitrejšega delovanja bolj obiskanih spletnih strani. 1 minuta 2 Da
_gid Da Ta piškotek namesti Google Analytics z amenom shranjevanja informacij o tem, kako obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. Zbrani so podatki o številu obiskovalcev in spletnih strani iz katerih so prišli na našo spletno stran. Podatki so anonimizirani. 1 dan 2 Da
_ga Da Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede. Podatki so anonimizirani. 2 leti 2 Da
Extrawatch analytics Ne

Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga za merjenje obiska spletne strani zps, podatki so anonimizirani. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani. Več informacij: https://www.extrawatch.com/privacy-policy

Čas obiska spletne strani 2 Obvezni  
spu_cookienovice Ne Ta piškotek uporabljamo za to, da se obrazec za prijavo na zps e-novice ne prikaže tistim, ki so se na novice že prijavili. 20 dni  1 Obvezni  
cc_necessary Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto 1 Obvezni  
cc_analytics Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto 1 Obvezni Da
cc_social Da Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto 3 Da
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni 2 Da

Kako pobrišem vse piškotke?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno (Orodja => Izbriši zgodovino brskanja …); v pogovornem oknu izberejo "Izbriši vse …" oziroma pobrišejo vsaj piškotke in začasne internetne datoteke. 

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko to prav tako opravijo ročno (Orodja => Počisti zasebne podatke …) ali pa prilagodijo nastavitve tako, da se zasebni podatki po vsaki uporabi brskalnika pobrišejo samodejno (Orodja => Možnosti … => Zasebnost => Vselej počisti zasebne podatke, ko se zapre Firefox) in v pogovornem oknu izberejo še Nastavitve …, kjer določijo, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome.
V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več in nato Nastavitve. Na dnu kliknite Dodatno =>Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => Odstrani vse. Potrdite tako, da kliknete Izbriši vse.

Kako pobrišem posamezen piškotek?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno: Orodja=> Splošno=>Zgodovina brskanja=>Nastavitve=>v pojavnem oknu izberite Ogled datotek in potem izberete katere želite izbrisati.

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko opravijo ročno: Orodja => Možnosti => Zasebnost => in v oknu izberite Izbrišite posamezen piškotek, kjer določite, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več => Nastavitve => Dodatno => Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => V zgornjem desnem kotu poiščite ime spletnega mesta => Desno od spletnega mesta kliknite ikono za odstranjevanje Odstrani.

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome
- Firefox
- Interne Explorer
- Opera (stran v angleškem jeziku)
- Safari (stran v angleškem jeziku)

Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na web@zps.si.