Storitve mobilne telefonije uporabljamo praktično vsi večkrat na dan. A to ne pomeni, da vsi tudi obvladamo vse podrobnosti, zato je prav, da ob morebitnem dvomu uporabimo možnost, ki jo ponujajo vsi operaterji: klicni center. Kljub številnim drugim elektronskim potem, kot so elektronska pošta, družbena omrežja ali neposredno sporočanje, ostajajo klici po telefonu še vedno najbolj pogost stik uporabnikov in operaterjev. Po dveh letih in pol smo ponovno preverili, kako se izkažejo z odgovori na ne preveč zahtevna vprašanja.

Ko smo v septembru 2016 zadnjič preverili klicne centre mobilnih operaterjev, smo zapisali, da so nas obravnavali prijazno, pa tudi, da nismo vedno dobili pravega odgovora. Tokratni vtis ni dosti drugačen, morda bi lahko dodali še težavo s predolgim čakanjem, saj se nam je kar pri treh operaterjih zgodilo, da je čakalni čas presegel 10 minut in s tem naše potrpljenje. Pri Telekomu Slovenije so imeli preveč dela v zgodnjih popoldanskih urah, pri A1 zvečer, Bobov klicni center pa se na naše klice ni odzval v nedeljo zvečer.

Kliknite na tabelo za povečavo

tabelaKlicniCentriFinal

Omenjeni operaterji so zato dobili slabšo skupno oceno, še posebej slabo pa si je prislužil Telekom Slovenije, saj smo pri vseh klicih čakali bistveno dlje, kot pri ostalih operaterjih. Enkrat le nekaj sekund manj kot deset minut, najhitreje pa nam jih je uspelo doklicati v večernem času, a tudi takrat smo čakali pet minut in pol. Telekom Slovenije je zaradi dolgega čakanja dobil slabšo skupno oceno. Daljše čakalne čase smo zabeležili še pri A1, a vendarle ne tako dolgih. Enkrat so se nam oglasili že po nekaj sekundah, dvakrat pa smo čakali približno štiri minute.

Vsi ostali operaterji so se na naše klice oglašali bistveno prej. Pri Telemachu smo čakali od petnajst sekund do ene minute, pri Bobu najdlje pol minute (če odštejemo prej omenjen presežen čakalni čas), daleč najhitreje pa se odzivajo pri Hot Hofer Telekomu in T-2, v povprečju prej kot v 10 sekundah. Mimogrede: pri Hot Hofer Telekomu se te prednosti zavedajo, saj so v odgovorih na splošna vprašanja izpostavili, da je pri njih povprečni čakalni čas zgolj 22 sekund.

Še preden smo začeli meriti čakalni čas, smo se morali prebiti skozi najrazličnejše izbire in informacije. Najbolj moteče je predvajanje precej dolge reklame za eno od storitev pri Telemachu takoj po vzpostavitvi zveze, saj smo jo morali poslušati ob vsakem klicu. Šele potem se namreč zvrstijo informacije o petih izbirah, ki so na voljo. Precej krajše samoreklamno sporočilo se po vzpostavitvi zveze predvaja tudi pri Bobu, pri A1 in Telekomu pa boste takšna sporočila hočeš nočeš morali poslušati med čakanjem na prostega operaterja. Oba največja operaterja sicer vmes sporočita tudi alternativne možnosti za stik, kot je, denimo elektronska pošta ali obisk posebnega portala na spletu.

Z izbiro poti do svetovalca smo se morali ubadati pri vseh operaterjih, razen pri Hot Hofer Telekomu. Ob Telemachu (5) imata največ možnih izbir še A1 (6, v dveh delih) in Telekom Slovenije (5). Pri A1 in T-2 z izbiro še potrdimo ali zavrnemo snemanje klica, ostali operaterji klicev ne snemajo.

Vsaj informacijo o podaljšanem čakalnem času smo dobili pri Bobu, Telekomu in Telemachu, pri zadnjem so nam ob enem od klicev celo sporočili, da bomo čakali več kot pet minut. V resnici so se nam oglasili že po minuti … Zanimiva je bila tudi izkušnja pri Hot Hofer Telekomu, saj so nas pri enem od klicev »prestrašili« z navedbo, da so vsi operaterji zasedeni, a kljub temu se nam je svetovalec oglasil že po manj kot desetih sekundah. V primerjavi s prejšnjim ocenjevanjem je opozoril o morebitnem podaljšanem čakanju torej več, njihova natančnost pa ni ravno na visoki ravni.

Kljub temu da dogajanja po vzpostavitvi zveze v skupni oceni ne upoštevamo, pa smo se zaradi precej slabših ocen A1 (veliko število izbir, predvajanje reklam), Boba (predvajanje reklam takoj po vzpostavitvi zvezi) in predvsem Telemacha (dolgo predvajanje reklam tako po vzpostavitvi zveze, veliko število izbir) odločili, ob slabši oceni ta kriterij lahko vpliva na skupno oceno.

Ko pokličemo klicni center, si najbrž ne predstavljamo, da bi na naše vprašanje lahko odgovorili napačno. Žal smo to doživeli tudi med tokratnim preverjanjem, še več: le pri Telekomu Slovenije in Telemachu so na vsa naša vprašanja odgovorili točno, svetovalci vseh ostalih operaterjev so se po enkrat zmotili (ne vsi pri istem vprašanju). Posebej izpostavljamo A1, kjer je svetovalka priznala, da ne ve odgovora in da nas bodo poklicali nazaj. Res so nam vrnili klic, a šele čez dobri dve uri, odgovor pa je bil – napačen. V tem primeru smo slabo ocenili tudi hitrost odgovora, ta kriterij smo sicer vpeljali zato, da smo ločili svetovalce, ki odgovor ustrelijo kot iz topa, od tistih, ki zanj potrebujejo nekaj več časa ali pa se celo posvetujejo s sodelavci.

V večini ostalih primerov se nam je zdelo, da smo pravi odgovor dobili dovolj hitro, pa tudi prijazno, čeprav je res, da je kdaj pa kdaj oseba na oni strani dajala občutek zdolgočasenosti ali celo rahle osornosti in strogosti.

Skupna ocena je pri večini operaterjev povprečna, le Telekom Slovenije ima oceno pomanjkljivo zaradi že omenjenega (pre)dolgega čakanja na svetovalca. Pri kakovosti odgovorov so se najbolje odrezali svetovalci Telekoma Slovenije in Telemacha, bistveno manj suvereno in natančno slabše pa so odgovarjali svetovalci pri T-2, saj se nam je pri njih večkrat zgodilo, da razlage niso bile popolne in da je bilo treba za popoln odgovor postavljati dodatna vprašanja. Vsi ostali svetovalci so svoje delo opravili dobro, ko so, seveda, odgovorili pravilno.

 Kako smo ocenjevali

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami? Naročite se na e-novice še danes!
Antispam

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: MIPOR, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, mipor@mipor.eu 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@mipor.eu.