Zdravnik specialist

V tokratnem primerjalnem ocenjevanju smo preverili, kako se zavarovalnice lotevajo informiranja o zdravstvenem zavarovanju za obisk zdravnika specialista, saj je to ključen dejavnik, ki vpliva na izbiro ustreznega produkta.

Čakanje na specialistično zdravniško obravnavo je lahko prava nočna mora. A nekatere zavarovalnice ponujajo produkte, ki v zameno za plačilo mesečnih premij zagotavljajo bistveno hitrejšo obravnavo.

V tokratnem ocenjevanju smo pod drobnogled vzeli osem zavarovalnic, ki ponujajo zavarovanja, ki omogočajo hitrejši dostop do zdravnika specialista. Načeloma je pogoj za to napotnica osebnega zdravnika, nato postopek steče hitro, po podatkih zavarovalnic je obisk specialista zagotovljen v treh do desetih delovnih dneh.

Rezultati ocenjevanja zavarovalnic glede informiranja o zdravstvenem zavarovanju za obisk zdravnika specialista (PDF)

Zanimalo nas je predvsem, kako zavarovalnice zainteresirane uporabnike informirajo o tovrstnih produktih. Poudariti je treba, da nismo ocenjevali vsebine zavarovanj, temveč kakovost in obseg informacij, ki so ključne za izbiro zavarovanja.

Zavarovanja so kompleksni produkti, zato so jasna razlaga, opozorila na izključitve ter prejem splošnih pogojev in drugih ključnih informacij izjemno pomembni za ustrezno izbiro. Več in boljše informacije kot potrošnik prejme, lažje se odloči in večja je verjetnost, da se bo izbira v prihodnosti izkazala za pravilno.

Kontakt naj bo hitro opazen

Kontaktne podatke ponudnikov najdemo na spletnih mestih, a kako hitro jih opazimo, je drugo vprašanje. Po našem mnenju je najbolje, da je kontakt izpostavljen v desnem zgornjem kotu spletne strani, tako ga najdemo brez težav in brez nepotrebnega premikanja po strani.

Ilustracija: ikone za kontakt po elektronski pošti, telefonu, klepetu

Večina zavarovalnic ima kontakte na vidnem mestu in dobro izpostavljene, zato smo jim podelili visoke ocene. Nekoliko nižjo smo dali zavarovalnicam Triglav, Vzajemna in Wiz, kjer bi kontakte lahko bolj izpostavili.

Najnižjo oceno smo podelili zavarovalnici Merkur, saj kontakt v obliki telefonske številke/elektronskega naslova nikjer ni izpostavljen, temveč je dostopen šele s klikom na izbirnik levo zgoraj ali s klikom na povezavo povsem na dnu strani, kjer ne izstopa med drugimi povezavami.

Ocenjevali smo najboljši odgovor, a odvzeli točke ob neskladnosti

Povpraševanja o zavarovanju za hitrejši dostop do specialista smo poslali s štirih e-naslovov, za štiri osebe v starosti od 25 do 55 let.

Ocenjevali smo najboljši odgovor posamezne zavarovalnice in tako zagotovili oceno najvišjega standarda komunikacije pri določenem ponudniku. Smo pa oceno znižali skladno s tem, v kolikšni meri so se odgovori na različne e-naslove razlikovali.

Komunikacija je seveda odvisna tudi od svetovalca v zavarovalnici, ki odgovarja na e-pošto. Če ne gre za vnaprej pripravljene odgovore, bodo zaradi človeškega faktorja med seboj do določene mere različni. A vseeno mora podjetje pri najpomembnejših informacijah poskrbeti za enak standard pri komunikaciji z uporabniki. Večje so bile razlike, bolj smo znižali oceno.

Od večine zavarovalnic smo dobili odgovore na vsa povpraševanja, izstopala je Vzajemna, od katere smo dobili vsega skupaj en odgovor in še tega na ponovno poizvedovanje oziroma drugič poslano e-pošto. Tej zavarovalnici smo zato znižali tudi oceno za prejete podatke.

Kot zanimivost omenimo, da smo zabeležili tudi, ali smo od zavarovalnice prejeli potrditev poslanega sporočila v roku ene ure. V vseh zaznanih primerih je šlo pričakovano za samodejno sporočilo, ki pa je za potrošnike pomembno, saj z njim prejemnik potrjuje, da je sporočilo prispelo na pravi naslov. Takojšnjega samodejnega potrditvenega sporočila nismo prejeli le od zavarovalnice Sava.

Splošne pogoje in IPID poslala le polovica zavarovalnic

Splošni pogoji so običajno obsežen dokument, ki podrobno definira obliko zavarovanja. V primeru nesoglasij v prihodnosti bodo (če so napisani pošteno in korektno) odločali, ali imate pri razumevanju pogodbe prav vi ali zavarovalnica.

Krajši dokument, o katerem več pišemo tukaj, pa je IPID oziroma dokument z informacijami o zavarovalnem produktu, ki v standardizirani obliki pojasnjuje osnovne značilnosti in omejitve zavarovanja.

Oba dokumenta smo prejeli od zavarovalnic Generali, Sava in Triglav. Zgolj splošne pogoje (oziroma povezavo do njih) so nam poslali z zavarovalnice Wiz, samo IPID brez splošnih pogojev (ali povezave do njih) pa z Vzajemne. Preostali ponudniki omenjenih dokumentov niso poslali.

Poziv zavarovalnicam

Splošni pogoji in (predvsem) dokument IPID, ki v standardizirani obliki pojasnjuje ključne značilnosti zavarovanja, bi morali biti obvezen del odgovora uporabniku, ki se zanima za zavarovanje.

  1. Obrazec IPID omogoča preprosto primerjavo med zavarovanji enakega tipa in je zato odlično orodje za pomoč pri izbiri.
  2. Splošni pogoji so ključen dokument, ki pojasnjuje podrobnosti zavarovanja in je podlaga za reševanje morebitnih sporov v prihodnosti.

Uporabnik oba dokumenta potrebuje za informirano odločitev in potrebuje ju čim prej, ne tik pred podpisom pogodbe.

Dokument s pozivom, poslanim dne 25.10.2024 (PDF) >

Dodatne informacije za razumevanje zavarovanja

Nekatere zavarovalnice so nam poslale tudi svoja trženjska gradiva z informacijami o zavarovalnem produktu in informativne izračune ter v e-sporočilu dodatno pojasnile značilnosti ponudbe. Ocenjevali smo, ali so – na tak ali drugačen način – pojasnile razlike med posameznimi paketi ter ali so omenile izključitve.

Zaposleni v klicnem centru

»Predhodna stanja so iz zavarovanja izključena, prav tako kronična obolenja.« Prva Osebna Zavarovalnica

»Predobstoječa stanja (poškodbe/bolezni) so iz zavarovanja izključena. Krijemo novonastala bolezenska ali nezgodna stanja.« Vzajemna zdravstvena zavarovalnica

Ocenili smo tudi, ali smo dobili informacijo o začetku veljavnosti zavarovanja in posebnostih na tem področju.

»Za novonastale bolezni lahko zavarovanje uveljavite že dva meseca po sklenitvi zavarovanja.« NLB Vita Zavarovanja

»Ob sklenitvi zavarovanja Specialisti/Specialisti+ je dodeljena čakalna doba 3 mesece za bolezenska stanja, za nezgode pa čakalne dobe ni.« Zavarovalnica Triglav

»Pri bolezenskih stanjih je čakalni rok dva meseca od sklenitve pogodbe (jamstvo se v tem času ne prizna), pri poškodbah čakalnega roka ni.« Zavarovalnica Sava

Kako hitro pridemo do specialista?

Ocenjevali smo tudi, ali smo dobili informacijo, kako hitro lahko v primeru zdravstvenih težav pridemo do specialista (nismo ocenjevali same hitrosti, temveč, ali smo prejeli informacijo o tem). Kaj so povedale zavarovalnice?

  • Generali: 3–10 dni.
  • Merkur: 7 delovnih dni, a načeloma prej (3 dni).
  • Vzajemna: v roku enega tedna.
  • NLB Vita, Prva Osebna Zavarovalnica, Sava in Wiz: 10 delovnih dni.
  • Edini ponudnik brez konkretnega odgovora je bila zavarovalnica Triglav, kjer so povedali, da zavarovanje zagotavlja »hiter dostop«. Ocena je zato pri njih ustrezno nižja.

Končne ocene zelo različne

Zavarovalnicam smo podelili različne ocene za informacije o njihovih zdravstvenih produktih, saj so se po kakovosti odgovorov in drugih merilih med seboj precej razlikovale.

Zdravnik specialist

Različna kakovost odgovorov kaže na možnost izboljšav pri nekaterih, medtem ko so druge izkazale visoko raven komunikacije in informiranja uporabnikov.

Najvišjo končno oceno, zelo dobro, je dobila zavarovalnica Generali, od koder so nam posredovali vse pričakovane podatke, jasno razložili razlike med paketi in poslali tudi informativne izračune. Komunikacija je na enako visoki ravni potekala s tremi potrošniki, pri četrtem je bila nekoliko slabša.

NLB Vita, Prva Osebna Zavarovalnica, Sava in Triglav so prejele oceno dobro. Pri vsaki od njih so manjkali nekateri podatki, kakovost informacij pri posameznih prejemnikih ni bila vedno na enaki ravni. Izjema je Prva Osebna Zavarovalnica, od koder so vsi štirje prejemniki prejeli enake informacije.

Zavarovalnica Wiz je prejela oceno povprečno, saj so bila odstopanja pri odgovorih večja.

Oceno pomanjkljivo je prejela Vzajemna. K temu je najbolj prispevala slaba odzivnost, saj smo prejeli le en odgovor, pa še tega po poslanem opomniku.

Najnižjo oceno, nezadovoljivo, smo podelili zavarovalnici Merkur. Prvi razlog so popolnoma neizpostavljeni kontaktni podatki na spletnem mestu, za kar je dobila najslabšo oceno med vsemi zavarovalnicami. Nobenemu od štirih potrošnikov niso poslali ne splošnih pogojev ne dokumenta IPID, razen z informativnimi izračuni niso pojasnili razlik med paketi, za povrh pa nikoli niso omenili niti izključitev niti začetka veljavnosti zavarovanja. Posredovali so nam le podatek o čakanju na specialista.

Odgovori na štiri povpraševanja so bili najbolj enotni pri Prvi Osebni Zavarovalnici, kar pa ne pomeni, da so bili tudi najboljši. Pri drugih so bile razlike večje, odgovor je bil odvisen od konkretnega svetovalca, ki je odgovarjal na e-pošto. Večje razlike med odgovori smo zaznali pri zavarovalnicah Merkur, Sava in Wiz.

Nasvet za komunikacijo z zavarovalnicami

Pri ocenjevanju smo težili h komunikaciji po e-pošti, da smo odgovore dobili v pisni obliki in jih lahko primerjali. A ko boste iskali zavarovanje zase, lahko informacije pridobite tudi po telefonu.

Pogovor s svetovalcem odpre dodatne možnosti za vprašanja in razlago. Svetovalca lahko prosite, da vam ponudbo in ključne značilnosti zavarovanja, ki vam jih je razložil v pogovoru, posreduje še po e-pošti. Če imate čas in voljo, se lahko v poslovalnici zavarovalnice oglasite tudi osebno – k temu vas bodo nekatere zavarovalnice povabile že v uvodnih e-sporočilih.


 Preberite še: IPID – dokument, ki ga vsekakor preberite pred sklenitvijo zavarovanja

E-novice

Želite biti na tekočem z aktualnimi novicami? Naročite se na e-novice še danes!
Antispam

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: MIPOR, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, mipor@mipor.eu 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@mipor.eu.